ВЕЛИКОЈ мрљи од нафтних деривата насталој после изливања 20.000 - 35.000 литара горива из танка бугарског речног брода у Дунав код Челарева "заседа" је направљена на обали Батајнице.

- Морали смо пажљиво да одаберемо место за постављања завесе јер је Дунав сада веома широк и брз - рекла нам је инжењер Бранка Поповић из Одељења за уређење, коришћење вода у ЈВП "Србијаводе" која је учествовала у ноћном лову на нафтну мрљу. - Завесу дужине веће од 100 метара смо састављали из сегмената и поставили у облику латиничног слова У што јој је обезбезбедило еластичност и ефикасност. Један крај смо закачили на обалу, али због брзине реке за други крај смо морали да нагажујемо брод који је се усидрио у току Дунава. До јутра цела мрља је била покупљена на плутајуће завесе, скинута са њих посебним уређајима и спакована у танкове који су однети на рециклажу.

Током низводног путовања Дунавом кроз Нови Сад и Сремске Карловце, нафтна мрља се се смањивала због огромне апсорпционе моћи велике реке и микроорганизама који дословно једу гориво органског порекла. Баријера крај обале батајничких поља је одбрана за лов на мрљу због речне струје која ју је на тој деоници носила најближе обали.

Фото: Србијаводе

 

 

Цела операција постављања баријере за нафту на набујалом Дунаву трајала је само нешто више од сат времена.

- Наши тимови су увежбани јер имају редовне годишње тренинге са Сектором за ванредне ситуације и Војском Србије, али и интервенције у најразличитијим условима - каже Јелена Добрић из Сектора за односе са јавношћу "Србијавода". - Неке акције су биле веома драматичне, као у случају вештачког језера Ћелије код Крушевца, када смо баријерама једва зауставили бујице смећа које су запретиле водоснадевању града. Људи морају да буду одговорнији према себи.

Према досадашњим сазнањима, изливање нафтних деривата се догодило на главном току Дунава код Челарева, око пола два ујутро са брода "Џамбо" који плови под бугарском заставом, а гориво је цурило све до седам ујутро. Посада тврди да ништа није приметила јер је спавала, јер плови исључиво током дана. Стручњацима остаје да утврде да ли је било обавезног дежурног члана посаде на броду, јер пловила по правилу ниједног тренутка не смеју да буду без надзора и због чега није радила сигнализација да ниво горива опада. О акциденту је обавештено и надлежно Основно јавно тужилаштво у Новом Саду.

БОНУС ВИДЕО

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".