VELIKOJ mrlji od naftnih derivata nastaloj posle izlivanja 20.000 - 35.000 litara goriva iz tanka bugarskog rečnog broda u Dunav kod Čelareva "zaseda" je napravljena na obali Batajnice.

- Morali smo pažljivo da odaberemo mesto za postavljanja zavese jer je Dunav sada veoma širok i brz - rekla nam je inženjer Branka Popović iz Odeljenja za uređenje, korišćenje voda u JVP "Srbijavode" koja je učestvovala u noćnom lovu na naftnu mrlju. - Zavesu dužine veće od 100 metara smo sastavljali iz segmenata i postavili u obliku latiničnog slova U što joj je obezbezbedilo elastičnost i efikasnost. Jedan kraj smo zakačili na obalu, ali zbog brzine reke za drugi kraj smo morali da nagažujemo brod koji je se usidrio u toku Dunava. Do jutra cela mrlja je bila pokupljena na plutajuće zavese, skinuta sa njih posebnim uređajima i spakovana u tankove koji su odneti na reciklažu.

Tokom nizvodnog putovanja Dunavom kroz Novi Sad i Sremske Karlovce, naftna mrlja se se smanjivala zbog ogromne apsorpcione moći velike reke i mikroorganizama koji doslovno jedu gorivo organskog porekla. Barijera kraj obale batajničkih polja je odbrana za lov na mrlju zbog rečne struje koja ju je na toj deonici nosila najbliže obali.

Foto: Srbijavode

 

 

Cela operacija postavljanja barijere za naftu na nabujalom Dunavu trajala je samo nešto više od sat vremena.

- Naši timovi su uvežbani jer imaju redovne godišnje treninge sa Sektorom za vanredne situacije i Vojskom Srbije, ali i intervencije u najrazličitijim uslovima - kaže Jelena Dobrić iz Sektora za odnose sa javnošću "Srbijavoda". - Neke akcije su bile veoma dramatične, kao u slučaju veštačkog jezera Ćelije kod Kruševca, kada smo barijerama jedva zaustavili bujice smeća koje su zapretile vodosnadevanju grada. LJudi moraju da budu odgovorniji prema sebi.

Prema dosadašnjim saznanjima, izlivanje naftnih derivata se dogodilo na glavnom toku Dunava kod Čelareva, oko pola dva ujutro sa broda "DŽambo" koji plovi pod bugarskom zastavom, a gorivo je curilo sve do sedam ujutro. Posada tvrdi da ništa nije primetila jer je spavala, jer plovi isljučivo tokom dana. Stručnjacima ostaje da utvrde da li je bilo obaveznog dežurnog člana posade na brodu, jer plovila po pravilu nijednog trenutka ne smeju da budu bez nadzora i zbog čega nije radila signalizacija da nivo goriva opada. O akcidentu je obavešteno i nadležno Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu.

BONUS VIDEO

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".