Садашња пракса је да се возачу који сакупи сакупи 18 бодова одузима возачка дозвола, а он затим иде на семинар у Агенцију за безбедност саобраћаја, који траје 40 часова, после чега му се враћа дозвола. Према нацрту Закона о безбедности саобраћаја возачи који трећи пут изгубе возачку дозволу више никада неће моћи да је врате, а ако буду ухваћени како возе без дозволе, биће им трајно одузето и возило, изјавио је пре две године за београдске медије директор Агенције за безбедност саобраћаја (АБС) Душко Пешић.

Он је за рекао да је Закон о безбедности саобраћаја 2009. донео изванредне резултате, да је од почетка примене Закона 11.000 возача остало без дозволе, а 60 њих и два пута. Ипак, како је навео, данас има много мање бахатих возача него пре 10 или 15 година, али да је дошло време да се уведу нове мере.

"Неко ко је два пута изгубио возачку дозволу јасно показује да не жели да мења своје навике. Новина новог Закона о безбедности саобраћаја је да неко ко је два пута изгубио возачку дозволу иде на специјални лекарски преглед који ће утврдити да ли има неке здравствене проблеме. Ако их има, остаће без дозволе. Ко остане без дозволе трећи пут њему ће трајно бити одузета дозвола и више никада неће моћи да је добије. Ако буду ухваћени да возе без дозволе, таквим возачима ће бити одузето и возило", најавио је Пешић, пренели су медији писање Танјуга.

Он је тада истакао да је најважнија мера актуелног Закона била та што су дефинисани казнени поени и када би возач сакупио 18 казнених поена изгубио би дозволу. Дозвола се други пут губи са 15, трећи пут са 12, а четврти пут са 9 казнених поена. Пешић је навео да се дозвола враћа тако што протекне 90 дана од свих забрана, а затим ти возачи похађају 40 часова у Агенцији за безбедност саобраћаја, после чега полажу испит, као и да је тај цео процес веома захтеван.

"Од 11.000 возача који су изгубили дозволе, њих 10.000 је било у Агенцији и пријавило се за семинар, а негде око 9.500 њих је положило испит и вратило возачку дозволу. Сама чињеница да возач може да остане без возачке дозволе дала је резултате, а на све њих позитивно је утицао и семинар у Агенцији", поручио је Пешић.

Он је додао да је најчешћи прекршај који возачи понављају вожња у алкохолисаном стању. Пешић је рекао да је завршена Национална стратегија за безбедност у саобраћају 2020-2030, да треба да прође Тело за координацију пре него што оде у Владу, писао је тада б92.

"Стратегија добро прати међународна документа, препознаје који су највећи проблеми и институције за реализацију одређених активности. Најважнији циљеви су да се смањи број погинулих и повређених у односу на 2019 за 50 одсто, и да након 2030 немамо страдале деце у саобраћају", говорио је Пешић.

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО: