Реч коју је Оксфорд изабрао је "гоблин-мод" и према њиховим речима описује 2022. годину.

Појавила се први пут на Твитеру 2009. године и многи за њу нису ни чули.

Гоблин-мод описује понашање које је самопопустљиво, лењо и нехатно које одбија социјалне норме и очекивања. Најчешће се везује за оне преморене или доживе осећај преплављености.

Реч је популаризована ове године када су људи после 2 године пандемије и локдаунова радили од куће уз бескрајно скроловање. Претходне две године су већину промениле и многи су се уморили... или да искористимо реч - заглављени у гоблин-моду.

 

 

Ово је прва реч која је изабрана од стране јавности на гласању путем друштвених платформи. Са преко 93 процената од укупно 340 хиљада гласова, "гоблин-мод" је победио.

Меријам-Вебстер је изабрао реч "геслајтинг". Она се користи деценијама уназад, али је поново доспела у жижу јавности.

Означава понашање које покушава да занемари туђа осећања или да одбије њихову истинитост, а са друге стране намерава да другу особу убеди да су лажна или да је дошло до бурне реакције.

 

 

Долази од филма из 1930. године "Геслајт" у којем се показује токсичан брак где долази до злостављања.

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".