- Za sada nema čestica amonijaka, što se tiče naseljenih mesta. Ima ih tamo gde još uvek ističe amonijak iz cisterne. U toku dana se očekuje da će i to isteći i da više neće biti opasnih čestica amonijaka - ističe Nikolić.

Prema njegovim rečima, izbegli smo katastrofu koja je mogla da se desi, kao i da je zbog brze reakcije pripadnika MUP-a izbegnut takav scenario.

- LJudi koji su primljeni u bolnicama, udisali su amonijak. Na sreću, reč je o lakšim povredama - navodi Nikolić.

Dodao je i da je čovek koji je preminuo prevezen u svesnom stanju i da je bio srčani bolesnik, kao i da će obdukcija i istražni organi utvrditi od čega je preminuo.

Gradonačelnik Pirota: Optimistične prognoze

Gradonačelnik Pirota, komandant Štaba za vanredne situacije, Vladan Vasić izjavio je da su postavljene dve stanice za merenje kvaliteta vazduha, te da građani mogu preko sajta pirot.kosava.net da provere njegov kvalitet, kao i da ima mesta optimizmu.

Kada je reč o kvalitetu vode, pre svega reke Nišave, Vasić kaže da se prema sinoćnjim podacima Zavoda za javno zdravlje uočava pad koncentracije amonijaka kod Bele Palanke.

- Ukoliko budu ovakve optimistične prognoze, očekujem da možda ukinemo preporuku da ne rade škole i da od sutra krenu u fizičku nastavu, kao i da radne organizacije počnu da rade - navodi Vasić, dodajući da se vanredna situacija neće ukidati dok se ne skloni sav tovar.

Nikolić kaže i da se očekuje da amonijak iscuri, kao i da će njihovi ljudi dežurati dok se sve ne ukloni sa lica mesta.

Komisija na mestu udesa

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije" objašnjava da svaka od cisterni ima oko 45 tona amonijaka, kao i da je bilo 20 cisterni, što je ukupno oko 900 tona amonijaka u čitavom vozu.

Prema njegovim rečima, njihove komisije su od juče na licu mesta, kada su mogle da pristupe tim cisternama, te da je u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture napravljen dinamički plan dnevnih aktivnosti na otklanjanju posledica iskliznuća.

- Komisija će ispitati da li je sve ispoštovano u konkretnom slučaju. Propisi postoje i primena je obavezna, posebno kod transporta opasnih materija. U 'Infrastrukturi' postoje odeljenje za praćenje transporta opasnih materija - objašnjava Stanisavljević.

Dodaje i da je na deonici između Niša i Dimitrovgrada planirana sanacija, te da je zato brzina vozova na toj deonici bila ograničena.

(RTS)

BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".