- За сада нема честица амонијака, што се тиче насељених места. Има их тамо где још увек истиче амонијак из цистерне. У току дана се очекује да ће и то истећи и да више неће бити опасних честица амонијака - истиче Николић.

Према његовим речима, избегли смо катастрофу која је могла да се деси, као и да је због брзе реакције припадника МУП-а избегнут такав сценарио.

- Људи који су примљени у болницама, удисали су амонијак. На срећу, реч је о лакшим повредама - наводи Николић.

Додао је и да је човек који је преминуо превезен у свесном стању и да је био срчани болесник, као и да ће обдукција и истражни органи утврдити од чега је преминуо.

Градоначелник Пирота: Оптимистичне прогнозе

Градоначелник Пирота, командант Штаба за ванредне ситуације, Владан Васић изјавио је да су постављене две станице за мерење квалитета ваздуха, те да грађани могу преко сајта pirot.kosava.net да провере његов квалитет, као и да има места оптимизму.

Када је реч о квалитету воде, пре свега реке Нишаве, Васић каже да се према синоћњим подацима Завода за јавно здравље уочава пад концентрације амонијака код Беле Паланке.

- Уколико буду овакве оптимистичне прогнозе, очекујем да можда укинемо препоруку да не раде школе и да од сутра крену у физичку наставу, као и да радне организације почну да раде - наводи Васић, додајући да се ванредна ситуација неће укидати док се не склони сав товар.

Николић каже и да се очекује да амонијак исцури, као и да ће њихови људи дежурати док се све не уклони са лица места.

Комисија на месту удеса

Ненад Станисављевић из "Инфраструктуре железнице Србије" објашњава да свака од цистерни има око 45 тона амонијака, као и да је било 20 цистерни, што је укупно око 900 тона амонијака у читавом возу.

Према његовим речима, њихове комисије су од јуче на лицу места, када су могле да приступе тим цистернама, те да је у сарадњи са Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре направљен динамички план дневних активности на отклањању последица исклизнућа.

- Комисија ће испитати да ли је све испоштовано у конкретном случају. Прописи постоје и примена је обавезна, посебно код транспорта опасних материја. У 'Инфраструктури' постоје одељење за праћење транспорта опасних материја - објашњава Станисављевић.

Додаје и да је на деоници између Ниша и Димитровграда планирана санација, те да је зато брзина возова на тој деоници била ограничена.

(РТС)

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".