Testiranje iz srpskog jezika održano u utorak pokazalo je da je đacima najtanje znanje iz književnosti, nisu se snalazili u razumevanju odlomka iz književnog dela ali ni u analizi narodne pesme.

Tvrde da ne razumeju mnoge reči iz "Gorskog vijenca", koji se inače u odlomcima izučava još u osmom razredu, a stručnjaci ističu da je razlog za to što većina ičenika ne pročita nijednu knjigu!

Jasna Janković, profesorka srpskog jezika i predsednica sindikata Unije prosvetnih radnika Srbije, naglašava da današnje generacije nemaju nikakve radne navike, nezainteresovane su na časocvima.

- Ako neke stigne do četvrte godine srednje škole ne može da ne zna makar osnovne pojmove u književnosti! Najteže im pada da pročitaju tekst sa razumevanjem, da objasne šta je pisac hteo da kaže, Zbog toga stručnjaci za testove uglavnom sastavljaju pitanja na zaokruživanje, što deci predstavlja još jednu "medveđu uslugu" i razlog da što amnje razmišljaju.

Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih sručnih škola, kaže da "đak u prvom razredu srednje škole ne zna tečno i razumno da pročita tekst".

- Deca uglavnom na internetu nađu sažetu verziju letire koju nabubaju napamet, a dosta je onih koji ni to ne urade nego na poklon od nastavnika dobiju prolaznu ocenu.

Tamara S. iz Sedme beogradske gimnazije se požalila da su tekstovi na probi državne mature bili predugački. - Tražilo se da prepoznamo stilske figure, književni rod i vrstu i da napišemo značenje određenih reči. Dosta je bilo teško, pogotovo ona pitanja vezana za epske pesme, jer tu ima dosta turskih reči koje, iskreno, ne znam ni šta znače.

(Informer)