Пораст дневних температура и отапање снега може донети учесталу појаву одрона на путевима кроз усеке и клисуре.

Према информацијама Управе граничне полиције Србије, на путничким терминалима наших граничних прелаза нема задржавања.

Теретна возила на Батровцима, на излазу из земље, задржавају се осам сати, на Хоргошу четири, на граничном прелазу Шид три, на Келебији и Бездану два, а на Градини сат времена.

Према последњим информацијама добијеним од ЈП Путеви Србије, на наплатним станицама нема задржавања возила.

Фото: Н. Фифић

 

Зимске гуме су обавезне од 1. новембра до 1. априла. Међутим, неки возачи због лењости, или уштеде, и лети возе аутомобиле са зимским гумама, што је велика грешка.

Шаре које се налазе на зимским гумама морају бити најмање пет милиметара дубине. Такође, гуме морају имати велики број блокова газећег слоја и ситних ламела да би добиле еластичност на температурама нижим од нуле. На топлом времену то је контрапродуктивно јер како се гума окреће, блокови су притиснути на подлогу и гуме се више загревају и брже уништавају.

Уколико се настави употреба зимских гума током лета, може се угрозити и безбедност јер те гуме у свом саставу имају већу количину силикона, па се на усијаном путу опуштају, стварају већи отпор, већу буку и повећавају потрошњу горива. Неретко долази до њиховог деформисања услед чега може доћи до инцидента.

Зимске гуме се најлакше замењују летњим (али и обрнуто), уколико имате и два сета фелни - за зиму и за лето, јер када су гуме монтиране на фелне, замена је бржа и једноставнија.

Летње гуме, за разлику од зимских, имају шару дубине 1,6 мм, а дизајниране се тако да подносе високе температуре и тврђе су од зимских.

Вулканизери препоручују да се летње гуме пуне азотом јер је он гушћи од ваздуха. То значи да ће се оне ређе надувавати и мање загревати када температура пређе 30 степени Целзијуса, што је веома важно будући да се на тај начин продужава њихов век.

БОНУС ВИДЕО: