Четворочасовна операција трансплантације, изведена 16. марта, "означава велику прекретницу у потрази за обезбеђивањем лакше доступних органа пацијентима", наводи се у саопштењу болнице, пренео је Ројтерс.

Бубрег је обезбедио еЏенесис из Кембриџа, у Масачусетсу.

Фото: А. Станковић

Подсетимо, у фебруару ове године појавила се вест да тим је предвођен јапанским научницима успешно узгојио три генетски модификоване свиње за употребу у трансплантацији органа и ћелија са животиња на људе, по први пут у Јапану, који се бори са недостатком донора, саопштила је компанија "PorMedTec Co" која спроводи пројекат.

Безбедност такве трансплантације између врста сада ће бити предмет истраживања даљим тестирањем на животињама, наведено је у саопштењу компаније, преноси агенција Кјодо.

Тим научника, међу којима који су и чланови биотехнолошке компаније "еГенесис", узгајао је свиње користећи ћелије са 10 различитих гена модификованих да спрече одбацивање од стране људског организма, наводи "PorMedTec".

Оплођене јајне ћелије, произведене коришћењем технологије клонирања, пресађене су у материцу сурогат мајке свиње, а три прасета су дошла на свет у недељу царским резом.

Када буде потврђено да расту, свиње ће бити дониране научним институтима у Јапану за коришћење у истраживању трансплантације органа другим животињама, као што су мајмуни, преноси Кјодо.

Како је навео оснивач "PorMedTec-а" и водећи научник Хироши Нагашима у саопштењу, компанија се нада да ће у наредном периоду трансплантација ћелија и органа са животиње на човека, позната као ксенотрансплантација, пружити решење за недостатак донора органа.

Јапан тренутно има око 16.000 регистрованих пацијената који чекају на органе, а само око 3 процента их добије на годишњем нивоу, показују подаци Јапанске мреже за трансплантацију органа.

<a data-cke-saved-href="https://www.novosti.rs/c/sport/tenis/1347165/arina-sabalenko-teniserka-vta-majami-objavila-konstantin-koljcov-nije-vise-bio-njen-momak-pao-terase-23-sprata-hotela-teniske-najnovije-vesti?utm_source=nportal&utm_medium=nportal-single&utm_campaign=nportal-dve-vesti" href="https://www.novosti.rs/c/sport/tenis/1347165/arina-sabalenko-teniserka-vta-majami-objavila-konstantin-koljcov-nije-vise-bio-njen-momak-pao-terase-23-sprata-hotela-teniske-najnovije-vesti?utm_source=nportal&utm_medium=nportal-single&utm_campaign=nportal-dve-vesti" target="_blank" class="news-item title=" ИЗНЕНАДИЛА="" ЈЕ="" СВЕ!="" Ево="" шта="" је="" Арина="" Сабаленка="" поручила="" након="" што="" Константин="" Кољцов="" пронађен="" мртав"="" style="margin: 0px 0px 20px; box-sizing: border-box; color: rgb(233, 29, 30); text-decoration-line: none; display: flex; align-items: flex-start; padding: 0px; border-bottom: none; flex: 0 0 calc(50% - 7.5px); width: calc(50% - 7.5px);">