Експанзија јутјубера и инфлуенсера као регуларног занимања догодила се и у Србији, а језик који они користе мењајући по падежима одређене енглеске речи и „сленгове“, и формулишући их кроз српске реченице, постала је свакодневница и нешто што су млади већински прихватили и што у потпуности разумеју. Али родитељи су у правој паници кад треба да протумаче шта је дете хтело да каже.

Речи попут "иде гас", "драма", "хајп", "кликбејт“,"пренк“, „рентовање“, и сличне заправо краће објашњавају појмове који се користе на интернету и који су саставни део сваког успешног јутјубера, инфлуенсера и инстаграмера, а у наставку текста нудимо вам минијатуран речник ових појмова.

Драма - је устаљени појам код сваког јутјубера и он означава „драму“ која се креира за да би јутјубери добили „клауд“, што заправо значи „облак пажња“. Креирање драме на интернету углавном се ради у прећутном договору између двоје јутјубера који снимају клипове једни о другима, међусобно се коментаришући и вређајући. На тај начин они добијају пажњу, која им омогућава више кликова и прегледа на друштвеним мрежама.

Инфлуенс – јесте утицај који одређени „инфлуенсер“ или јутјубер има на интернету. Утицај служи брендовима који спонзоришу ове јутјубери и који им плаћају да рекламирају њихове производе. Јутјубери имају утицај на све своје пратиоце.

Хајповање –  је реч која се односи на уздизање, односно „дизање хајпа“ око одређене личности или садржаја који та особа пласира. Јутјубери „хајпују“ једни друге тако што говоре добро или лоше једни о другима. Такође и данашња деца често говоре да су у "хајпу".

„Пренк“ и „Пренковање“ – односи се на шалу са одређеним људима. Један од најпопуларнијих садржаја који јутјубери пласирају управо је „пранковање у јавности“. Један јутјубер може да изађе на улици и да се шали са другим људима који већински немају представу о чему је реч, а да то представљају као нешто реално/стварно. Овакав садржај најсличнији је скривеној камери, где се на крају каже да је све био "пренк".

„Контент“ – „контент“ заправо преведено са енглеског значи садржај. То је садржај, односно, видео клип или фотографија, који јутјубери, инстаграмери и инфлуенсери објављују на својим друштвеним мрежама и на основу чега привлаче публику. "Контент" је од кључне важности за њихов успех на популарној платформи.

"Баг" - Овај жаргонски израз већ је ушао у свакодневну употребу многих људи и добио је шира значења. "Баг" значи проблем, грешка, квар. И често се користе фразе попут "Зашто багујеш" "гејмеру багује компјутер од када је заражен вирусом".

"Кринџ" - Све чешће чујемо да је неко "кринџ" особа, или да му је такво понашање. То заправо значи срамота или блам. Када се неко понаша тако неуобичајено и неприхватљиво да је посматрача због тога срамота и осећа се непријатно.

"Иде гас" - Израз који су измислили популарни јутјубери, као фраза која се користи у различитим ситуацијама. То чак не могу да објасне ни они који га користе, јер не постоји јасна дефиниција.

Ево како је у једној од емисија објашњено:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".