За италијанске инфлуенсере, као и остале креаторе садржаја на друштвеним мрежама, ускоро би могла да важе правила као и за традиционалне медије када објављују садржај на интернету. Како преноси ББЦ, активности инфлуенсера у овој држави биће под надзором италијанске агенције за комуникацију (АГЦОМ), а нова правила ће се у прво време примењивати само на инфлуенсере са више од милион пратилаца.

Професија инфлуенсера све је траженија, а њихова зарада по објави некад премашује и 300 евра. Садржај који објављују најчешће укључује промоцију одређених брендова, што често није јасно назначено. Из тог разлога  италијанска влада одлучила је да уведе строга правила за њих.

"Дивљи запад инфлуенсера је готов. Почињемо са великим, али и други ће морати да се прилагоде", рекао је шеф АГЦОМ-а Ђакомо Ласорела.

Уколико не буду поштовали уведена правила, односно не успеју јасно да означе сарадњу са брендом или открију своје комерцијалне интересе, инфлуенсери ће морати да плате казну и до 250.000 евра. Како се наводи у саопштењу АГЦОМ-а, у случају пласмана производа они ће бити дужни да ставе упозорење о рекламној природи садржаја.

Скандал који је претходио овој одлуци

Многи ову одлуку италијанске државе повезују са недавним скандалом у који је била умешана позната италијанска инфлуенсерка Кјара Ферањи. Она је у децембру кажења са нешто више од милион евра јер је тврдила да ће продаја традиционалног празничног колача "Пандоро" помоћи у финансирању дечије болнице у Торину. Међутим, произвођач колача је овај новац дао болници неколико месеци пре лансирања производа, тако да ниједан цент од продаје није дониран болници.

На захтев Националне агенције за заштиту тржишне конкуренције, против ње је италијанско државно тужилаштво покренуло поступак због преваре и обмањивања потрошача. Она се својим пратиоцима извинила и рекла да је направила грешку због повезивања комерцијалних активности са добротворним.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".