Иако их радује почетак радова на асфалтирању садашњег атарског пута Орловат - Ботош, становници Томашевца и Орловата код Зрењанина приморани су да новим протестним скупом на сада само железничком мосту који спаја ова два места, превасходно траже решење њиховог највећег проблема - кошмарног сценарија који им готово сваке године постаје стварност да бивају скоро "одсечени од света".

Упркос киши, они су се данас још једном окупили на мосту који су доскора користили и као друмски упркос званичној забрани - на тај начин је годинама прећутно решаван проблем. На неколико сати су обуставили железнички саобраћај, четврти пут у кратком року откад су постављене бетонске препреке чиме је та траса дефинитивно затворена за аутомобиле.

То значи да Томашевчани у Зрењанин морају дужим путем преко Ботоша или поменутим локалним путем ка Орловату који је у изградњи - све док (а тако бива већину протеклих година), Тамиш не преплави и ту опцију. Једино што им преостаје је траса дужа 50 и кусур километара. Орловаћани с друге стране морају около-наоколо до најближе пумпе (и 20-ак километара дуже када се река излије, а преко затвореног моста нема ни пет), а о тесним родбинским везама између два суседна села, заједничким радницима у просвети и здравству, немогућности брзог доласка хитне помоћи из Зрењанина када је све пребачено на алтернативни друм преко Ковачице и додатних пола сата драгоценог времена - излишно је причати.

Фото: Приватна архива

 

Надлежни су као решење проблема видели изградњу локалног пута Орловат - Ботош, чији је завршетак планиран за 31. децембар ове године, али мештани са моста поручују да тај пут јесте потреба, али да ништа не решава када се река излије и Томашевац готово потпуно изолује.

Такође, надлежни и као дугорочно решење виде изградњу обилазнице и новог друмског моста на Тамишу, најављено је и ускоро завршавање пројектне документације, док би садашњи остао само железнички. На све то окупљени на протесту поручују да их и то радује, али да њих брине период који је пред вратима, када се Тамиш излива и да им је потребно неко инстант-прелазно решење, а то је сада једино - санација моста (за коју истичу да није компликована када су сами "шлипери" у питању) и његово отварање и за друмски саобраћај док се поменуте алтернативе не заврше.

Фото: Приватна архива

 

На све то надлежни поручују да мост није безбедан за друмски саобраћај, да је проблем у његовој конструкцији, док се локални живаљ пита како онда преко њега могу тонама тешке железничке композиције које су чести пролазници. 

И тако у круг, а становници су опет истерани на мост по лошем времену, а њихов проблем који тиња и с времена на време букне сада је већ деценијама горући за њихове животе у срцу плодног Баната. Тако близу свега, а некада тако далеко...