Iako ih raduje početak radova na asfaltiranju sadašnjeg atarskog puta Orlovat - Botoš, stanovnici Tomaševca i Orlovata kod Zrenjanina primorani su da novim protestnim skupom na sada samo železničkom mostu koji spaja ova dva mesta, prevashodno traže rešenje njihovog najvećeg problema - košmarnog scenarija koji im gotovo svake godine postaje stvarnost da bivaju skoro "odsečeni od sveta".

Uprkos kiši, oni su se danas još jednom okupili na mostu koji su doskora koristili i kao drumski uprkos zvaničnoj zabrani - na taj način je godinama prećutno rešavan problem. Na nekoliko sati su obustavili železnički saobraćaj, četvrti put u kratkom roku otkad su postavljene betonske prepreke čime je ta trasa definitivno zatvorena za automobile.

To znači da Tomaševčani u Zrenjanin moraju dužim putem preko Botoša ili pomenutim lokalnim putem ka Orlovatu koji je u izgradnji - sve dok (a tako biva većinu proteklih godina), Tamiš ne preplavi i tu opciju. Jedino što im preostaje je trasa duža 50 i kusur kilometara. Orlovaćani s druge strane moraju okolo-naokolo do najbliže pumpe (i 20-ak kilometara duže kada se reka izlije, a preko zatvorenog mosta nema ni pet), a o tesnim rodbinskim vezama između dva susedna sela, zajedničkim radnicima u prosveti i zdravstvu, nemogućnosti brzog dolaska hitne pomoći iz Zrenjanina kada je sve prebačeno na alternativni drum preko Kovačice i dodatnih pola sata dragocenog vremena - izlišno je pričati.

Foto: Privatna arhiva

 

Nadležni su kao rešenje problema videli izgradnju lokalnog puta Orlovat - Botoš, čiji je završetak planiran za 31. decembar ove godine, ali meštani sa mosta poručuju da taj put jeste potreba, ali da ništa ne rešava kada se reka izlije i Tomaševac gotovo potpuno izoluje.

Takođe, nadležni i kao dugoročno rešenje vide izgradnju obilaznice i novog drumskog mosta na Tamišu, najavljeno je i uskoro završavanje projektne dokumentacije, dok bi sadašnji ostao samo železnički. Na sve to okupljeni na protestu poručuju da ih i to raduje, ali da njih brine period koji je pred vratima, kada se Tamiš izliva i da im je potrebno neko instant-prelazno rešenje, a to je sada jedino - sanacija mosta (za koju ističu da nije komplikovana kada su sami "šliperi" u pitanju) i njegovo otvaranje i za drumski saobraćaj dok se pomenute alternative ne završe.

Foto: Privatna arhiva

 

Na sve to nadležni poručuju da most nije bezbedan za drumski saobraćaj, da je problem u njegovoj konstrukciji, dok se lokalni živalj pita kako onda preko njega mogu tonama teške železničke kompozicije koje su česti prolaznici. 

I tako u krug, a stanovnici su opet isterani na most po lošem vremenu, a njihov problem koji tinja i s vremena na vreme bukne sada je već decenijama gorući za njihove živote u srcu plodnog Banata. Tako blizu svega, a nekada tako daleko...