Пилот је "ербас 330", који су касније звали "небески Титаник", стрмоглавио у океан убивши све у авиону, а пре удара је изговорио је језиве последње речи. Авион је пао 2009. године, одневши животе 228 путника док је путовао из Рио де Жанеира у Париз.

Ер Франс је био уплетен у правни спор, оптужен да је кривично одговоран за убиство из нехата због смрти 228 људи, а ослобођен је те тужбе након дугогодишњег процеса.

Понашање пилота - Марка Дубоа (58), Давида Роберта (37) и Пјера Бонина (32) - били су оно што је спорно. Током накнадне истраге испоставило се да су двојица пилота заспала, један за другим, када је требало да управљају авионом.

Снимљени разговори у пилотској кабини такође су открили застрашујући последњи разговор пилота када су се пробудили и схватили шта се дешава.

Мање од два минута након што је кључна опрема за летење отказала, почела је паника. Могло је да се чује како Роберт говори: "Јебо*е, срушићемо се! Није истина! Шта се дешава?" Или Роберт или Бонин затим додају: "Јебо*е, мртви смо."

Затим, четири сата и 15 минута након лета преко континента, авион се срушио у Атлантик.

Бонин, кога су због позиције и година називали "компанијском бебом", био је приморан да управља тешким летом док су његови надређени спавали. Извештај је гласио: "С обзиром на то да лет траје дуго и да поред себе има млађег пилота за командама, Дубоа је одлучио да је време да се наспава."

Капета остао будан са љубавницом?
Алан Булард, који је водио истрагу, био је непоколебљив у својој критици Дубоа. Рекао је: "Да је капетан остао на позицији кроз зону међутропске конвергенције, то би му одложило сан за не више од 15 минута, а због његовог искуства, можда би се прича завршила другачије. Али не верујем да га је умор натерао да оде да спава. То је више личило на уобичајено понашање, део културе пилотирања у Ер Франсу. И његов одлазак није био против правила. Ипак, то је изненађујуће."

Касније је откривено да је Дубоов умор вероватно био повезан са тиме што је претходне ноћи био будан са својом љубавницом - хостесом и оперском певачицом која није била на дужности.

Она је такође погинула на овом лету. Дубоа је то чак признао у кабини, рекавши: "Нисам довољно спавао синоћ. Један сат - није довољно."

Кључним детаљима је требало две године да се открију јер је диктафон лета лежао на дну мора, као и тела. Ер Франс је порицао да су пилоти које је ангажовао неспособни. Међутим, није им требало дуго да унапреде обуку пилота.

Судија је касније пресудио да је "немогуће доказати" корпоративну кривицу јер истражитељи нису утврдили кршење правила од стране Ербаса или Ер Франса у вези са грешкама пилотирања које су узроковале авионску несрећу.

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО: