Овај мегаград замишљен је као два веома дугачка небодера висока 500 метара удаљена само 200 метара, који се протежу на 170 км у правој линији преко пустиње у провинцији Табук у краљевству.

План је да девет милиона људи насели ову изванредну структуру, каже њен промотер Неом.

Али Рафаел Прието-Куриел, математичар и истраживач у Complexity Science Hub-у у Бечу, проучавао је геометрију хиљада градова и каже да је права линија најгори могући распоред.

Он предвиђа да ће, ако икада буде изграђен, то бити гигантски кањон без природног светла, који захтева огромне количине електричне енергије да би се одржале температуре погодне за живот.

Заобићи то била би ноћна мора, додаје он, јер су становници приморани да проводе сате дневно у возовима и лифтовима.

- Ако то зауставимо 2023. године, постоје само врло мала ископавања. Али ако то зауставимо 2030., можда ће тамо већ живети милион људи и тада ће доћи до трагедије јер ћете имати милион људи заробљених у веома узнемирујућој ситуацији - рекао је Прието-Куриел у најновијој епизоди подкаста 21CC.

Представници пројекта Неом кажу да ће брза пруга превозити становнике од краја до краја за само 20 минута. То би значило да путује брзином од 510 километара на час.

Али шта ако је ваш посао удаљен 40 км у једном правцу од вашег стана, а концерт који желите да посетите након посла је 70 км у другом правцу? Да би задовољио сличне потребе милиона становника, воз би морао да се зауставља сваких неколико стотина метара, што значи да уопште не би био брз.

@yahoonews Saudi Arabia’s Crown Prince says the first phase of the $500 billion project will be finished by 2030, and will eventually house 9 million residents by 2045. #TheLine #tech #urbandevelopment #news #yahoonews ♬ gford._ gets no maidens - $avøry-$adisticpai

Прието-Куриелов тим је покушао да га натера да ради помоћу компјутерске симулације. Узели су у обзир 500 станица и три одвојене железничке линије које су прескочиле све већи број станица да би дале експресне опције. То би могло да подразумева неколико промена воза да бисте стигли до било које одређене дестинације.

Без обзира на конфигурацију, рекао је Прието-Куриел, резултат је био „веома спор, спор као ходање“.

Дизање и спуштање структуре, која је виша од било које зграде у Европи или Африци, било би једнако тешко, рекао је.

Рецимо да живите на 90. спрату у једном делу ""The Line"-a, а да је ваше радно место на 90. спрату у другом делу. Чак и ако постоји детаљна понуда експресних лифтова, мораћете да проведете доста времена да дођете до њих и чекате их.

Фото:Јутјуб принтскрин/Dezeen

 

- Дакле, ићи ћеш горе-доле, горе-доле у ​​лифтовима и у јавном превозу сваки дан свог живота? - запитао се Прието-Куриел.

Ове потешкоће, каже он, показују зашто је сваки град на земљи отприлике истог облика: углавном близу тла и отприлике кружног облика, јер круг минимизира растојање између било које две тачке унутар граница града. Линија ради управо супротно.

BONUS VIDEO: