Ovaj megagrad zamišljen je kao dva veoma dugačka nebodera visoka 500 metara udaljena samo 200 metara, koji se protežu na 170 km u pravoj liniji preko pustinje u provinciji Tabuk u kraljevstvu.

Plan je da devet miliona ljudi naseli ovu izvanrednu strukturu, kaže njen promoter Neom.

Ali Rafael Prieto-Kuriel, matematičar i istraživač u Complexity Science Hub-u u Beču, proučavao je geometriju hiljada gradova i kaže da je prava linija najgori mogući raspored.

On predviđa da će, ako ikada bude izgrađen, to biti gigantski kanjon bez prirodnog svetla, koji zahteva ogromne količine električne energije da bi se održale temperature pogodne za život.

Zaobići to bila bi noćna mora, dodaje on, jer su stanovnici primorani da provode sate dnevno u vozovima i liftovima.

- Ako to zaustavimo 2023. godine, postoje samo vrlo mala iskopavanja. Ali ako to zaustavimo 2030., možda će tamo već živeti milion ljudi i tada će doći do tragedije jer ćete imati milion ljudi zarobljenih u veoma uznemirujućoj situaciji - rekao je Prieto-Kuriel u najnovijoj epizodi podkasta 21CC.

Predstavnici projekta Neom kažu da će brza pruga prevoziti stanovnike od kraja do kraja za samo 20 minuta. To bi značilo da putuje brzinom od 510 kilometara na čas.

Ali šta ako je vaš posao udaljen 40 km u jednom pravcu od vašeg stana, a koncert koji želite da posetite nakon posla je 70 km u drugom pravcu? Da bi zadovoljio slične potrebe miliona stanovnika, voz bi morao da se zaustavlja svakih nekoliko stotina metara, što znači da uopšte ne bi bio brz.

@yahoonews Saudi Arabia’s Crown Prince says the first phase of the $500 billion project will be finished by 2030, and will eventually house 9 million residents by 2045. #TheLine #tech #urbandevelopment #news #yahoonews ♬ gford._ gets no maidens - $avøry-$adisticpai

Prieto-Kurielov tim je pokušao da ga natera da radi pomoću kompjuterske simulacije. Uzeli su u obzir 500 stanica i tri odvojene železničke linije koje su preskočile sve veći broj stanica da bi dale ekspresne opcije. To bi moglo da podrazumeva nekoliko promena voza da biste stigli do bilo koje određene destinacije.

Bez obzira na konfiguraciju, rekao je Prieto-Kuriel, rezultat je bio „veoma spor, spor kao hodanje“.

Dizanje i spuštanje strukture, koja je viša od bilo koje zgrade u Evropi ili Africi, bilo bi jednako teško, rekao je.

Recimo da živite na 90. spratu u jednom delu ""The Line"-a, a da je vaše radno mesto na 90. spratu u drugom delu. Čak i ako postoji detaljna ponuda ekspresnih liftova, moraćete da provedete dosta vremena da dođete do njih i čekate ih.

Foto:Jutjub printskrin/Dezeen

 

- Dakle, ići ćeš gore-dole, gore-dole u ​​liftovima i u javnom prevozu svaki dan svog života? - zapitao se Prieto-Kuriel.

Ove poteškoće, kaže on, pokazuju zašto je svaki grad na zemlji otprilike istog oblika: uglavnom blizu tla i otprilike kružnog oblika, jer krug minimizira rastojanje između bilo koje dve tačke unutar granica grada. Linija radi upravo suprotno.

BONUS VIDEO: