Премало уља у мотору може довести до низа ланчаних реакција, чији резултат може бити покварено возило које се шлепује до механичара и много суза – због трошкова и дима...

Превише уља у мотору такође није добро, тако да ако видите да уље цури или да ваше чуло мириса ухвати сигнале попут мириса паљевине или се властитим очима уверите у дим који излази из моторног простора, односно издувне цеви или мотор почне да испушта чудне звукове – све то могу бити симптоми да сте претерано нагнули кантицу са уљем.

Прекомерно сипање уља може изазвати пењење, које претвара мазиво у пенасту течност са мехуриц́има ваздуха који смањују својства подмазивања и хлађења. Пенасто уље се теже дистрибуира по мотору, па неки покретни делови можда неће добити толико уља колико им је потребно, повећавајући трошење елемената и повећавајући ризик од оштећења мотора.

У упутству за употребу возила пише колико је уља потребно вашем возилу, па не претерујте, односно пазите на мерну шипку за уље и будите опрезни при доливању.

Уобичајено је да се уље скупља у посуди на дну мотора, испод радилице. Ако је посуда препуњена, радилица може деловати попут брзе мешалице која ствара пену.

Прекомерно пуњење такође повец́ава притисак уља што утиче на стање заптивки. Временом, додатни стрес убрзава њихово пропадање.

Провера шипке за мерење нивоа уља, када је возило на равном, дац́е вам тачно очитавање нивоа.

Ако је ознака "фулл" или "маx" на шипки само мало прекорачена, обично још увек можете да се одвезете до најближе радионице, саветују из Немачког ауто-клуба (АДАЦ).

Али ако сте сипали знатно више уља од прописаног, искључите мотор и позовите сервис.

(Б92)

БОНУС ВИДЕО:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".