Очекује се да ће већина морати кроз поскупљење да се усклади са реалним трошковима и инпутима пословања. Како Младен Рашета из Привредне коморе ауто-школа Србије истиче, да би обука била квалитетна, требало би да кошта најмање 128.000 динара.

Он указује да би Министарство унутрашњих послова морало да пропише минималну цену, јер је то последњи пут урађено пре 10 година, као и да су тим поводом упућивали бројне иницијативе. Те 2012. одређено је да доња граница буде 61.000 динара са порезом на додату вредност. Према његовом мишљењу, МУП би требало да пропише и максималну цену.

- Није одрживо да се ради по цени од 60.000 динара, јер за тај новац не може да се пружи квалитетна обука - истиче за Новости Рашета.

Фото: П. Милошевић

 

- За обуку су неопходни добри инструктори, а њихов број се сада смањује, због ниских плата од 40.000 до 50.000 динара. С друге стране, кандидати не могу да се обучавају на старим аутомобилима. Те две ставке, инструктори и возила имају највећи удео у цени обуке. Код нас је квалитет једнако цена, а то је једнако живот, јер је безбедна вожња од општег интереса.

Он објашњава да су поскупели сви инпути. Скочиле су цене возила, а ауто-школе морају да их мењају и да обављају обуку на технолошки напреднијим моделима, а тиме је скупље и њихово одржавање. Осим тога, и цене горива су више. Што се тиче плата инструктора, како додаје, оне нису пратиле раст трошкова живота и потребно је да се ту направи корекција.

- Сада, због минималне плате, остају само они инструктори којима је та зарада довољна, а то су углавном пензионери или они који имају само Б категорију - прецизира Рашета. - Сви који имају више категорије прелазе у професионалне возаче, јер ту имају значајно веће плате.

Фото: Петар Милошевић

 

Према његовим речима, не може да се занемарује да је посао инструктора тежак. Они одговарају за безбедност кандидата. Често су, како објашњава, по читав дан заузети, почну ујутру, имају паузе између полазника, али морају да држе часове и оним кандидатима који могу да их похађају тек у 23.00 сата. Он оцењује да ће се број ауто-школа смањивати.

Сада се, како наглашава, неке изузетно квалитетне школе затварају. Нису у могућности да поскупе обуку јер имају нелојалну конкуренцију која спушта цену испод сваког минимума. Желе брзо да дођу до новца, користе старију опрему и не пружају потребан квалитет обуке.

- Те школе штанцују полазнике, а то је увек или науштрб обуке или запослених - наводи Рашета.

Фото: Петар Милошевић

 

- На пример, они кажу инструктору да не може да пређе одређену километражу. То значи да кандидат неће научити све оно шта треба.

Новосађанима већ папрено

Распон цена за обуку за Б категорију је велики. Од почетка године су неке ауто-школе већ поскупеле, тако да кандидати углавном највише плаћају у Новом Саду, где треба да издвоје и до 110.000 динара. На југу наше земље полазници могу да прођу јефтиније јер је цена и даље око 60.000 динара. У Београду није најскупље јер је велика конкуренција, те се за обуку плаћа од 70.000 до 90.000 динара.

Фото: Петар Милошевић

 

(Новости)

БОНУС ВИДЕО: Шта вас чека на техничком прегледу?

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".