Пракса одузимања дозволе због тешког саобраћајног прекршаја код нас постоји готово деценију. Сврха увођења међутим није се у потпуности остварила, јер је међу онима који су морали поново да заслуже дозволу и даље много оних који прекршаје понављају. А међу онима који су бар једном остали без дозволе, само је два одсто жена.

Према досадашњим анализама, највише дозвола одузето је због вожње у пијаном стању, на другом месту је прекорачење брзине, следе вожња без дозволе и вожња за време забране управљања или искључења из саобраћаја.

- Ја ево и сада и увек ћу посаветовати све возаче највише младе који су најкритичнији, да пусте гас, да кад помисле да знају да возе брзо да то оставе за неки затворени пут а да у саобраћају возе по прописима - каже Душан Борковић, српски аутомобилиста.

Фото: Н. Фифић

 

Бранко Стаматовић, директор Агенције за безбедност саобраћаја напомиње да је карактеристично да се дешава у нашем систему је да возачи, чак у неким случајевима када им се одузме возачка дозвола, настављају да возе.

- Нажалост, имали смо случајеве да на сам семинар унапређења знања возачи којима је одузета возачка дозвола долазе својим возилима возећи те аутомобиле - истиче Стаматовић.

Фото: Танјуг/Страхиња Аћимовић

 

За десет година примене института рехабилитације, кроз систем је прошло 11 хиљада возача којима је одузета возачка дозвола.

- Велики је број оних који никада нису стекли право на управљање моторним возилом, а налазе се по неколико десетина пута у ситуацији и да су кажњени и да су окривљени у прекршајним поступцима, што наводи на закључак да је можда једино решење нешто што се већ неко време у медијима прича да ће се новим законом прописати заштитна мера одузимање предмета извршења прекршаја, конкретно возила којим је извршен прекршај - указује Оливера Ристановић, председница прекршајног суда Београд.

Фото: Игор Маринковић

 

Међу више од 10.000 возача, полазника семинар,а велики број њих су повратници. Ове године за возачку дозволу јавио се и двоструки повратник, коме је дозвола одузета трећи пут.

- Циљ самог семинара је да се промени њихова свест и њихово понашање да се стекну неке позитивне навике, оно што можемо да истакнемо јесте да они веома потитивно одреагују на овакву врсту семинара на овакву врсту едукације. И сам податак да је тек 67 полазника два пута до сада изгубило дозволу нам говори да овај семинар заиста има ефекта - истиче Стаматовић.

Типичан возач којем је одузета дозвола је мушкарац са завршеном средњом школом, просечне старости 38 година, који често вози под дејством алкохола и неретко прекорачи дозвољену брзину.

(РТС)

БОНУС ВИДЕО:

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".