ГСП "Београд" тренутно има 2.806 возача линијског превоза, што је за око 200 мање од потребног броја како би систем функционисао.

Због тога је стално отворен конкурс за пријем нових возача, а недавно се покренула прича и о запошљавању странаца. Број возача у овом предузећу у последње две и по године варира између 2.750 и 2.850, а од тренутних 2.806 на неодређено време запослено је њих око 2.500.

Фото: Д. Миловановић

 

- Према Закону о раду, дозвољено је да запослене држимо у радном односу на одређено време до 24 месеца, а након тога сви возачи буду примљени на неодређено време, наравно ако остварују радне резултате, које ми, као послодавац, захтевамо - истакао је шеф Кадровске службе у ГСП "Београд" Милан Пумпаловић за Танјуг.

- Просечна старост возача је око 47 година и констатно имамо отворен конкурс, па се током ове године за посао пријавило око 360 кандидата.

Ово градско предузеће нуди и стручно усавршавање и доквалификацију возача који поседују возачку дозволу Ц категорије за стицање дозволе Д категорије.

- Са тиме смо почели од септембра 2018. године и до сада је по том основу примљено 377 возача - каже он. - С обзиром на то да све већи број њих одлази на рад у иностранство, где такође недостаје ова врста квалификованог кадра, још пре четири године почели смо да се бавимо проблемом недостатка возача, па колективни уговор донет 2018. даје боље услове рада запосленима у ГСП. Тако су, осим других погодности које прописује тај уговор, уведени и бонуси од 30 одсто на зараду.

Фото: Петар Милошевић

 

Пумпаловић истиче да је већина возача задовољна, али да увек има оних који то нису. Истакао је да предузеће гледа да и са сваким наредним колективним уговором пружи још боље услове рада како би возачи били задовољнији и радили са већим еланом.

- ГСП на годишњем нивоу у последњих пет година у просеку прими око 308 возача, док предузеће годишње у просеку напусти око 247 запослених - истиче Пумпаловић. - Имамо 50, 60 возача више него што нас напусти. Сви возачи се шаљу на лекарски преглед који је обавезан по закону, те се на годишњем нивоу 50 до 60 возача премести на друге послове зато што не прођу здравствену контролу.

Ипак, аутобусе јавног градског превоза од септембра би могли возити и странци, тврде у Конзорцијуму приватних превозника. У току су разговори са возачима из неколико земаља, потврдили су приватници, а више детаља знаће се у наредном периоду.

Фото: Милош Миливојевић/Танјуг

 

- Недостаје озбиљан број возача на нашем тржишту, али овде се ради о 200 возача у јавном градском превозу, што би нама задовољило потребе - истиче Драго Тошић из Конзорцијума приватних превозника. - И странци ће пристићи најдаље до краја ове године, а ми се надамо да ће почетком септембра прве групе пристизати и започињати рад. Странци ће морати да имају исте дозволе као и наши возачи и радиће под истим условима. Ради се о искусним возачима и професионалцима који поседују сву документацију за рад.

ПРИЈАВЕ ПРЕКО САЈТА

ГСП позива све заинтересоване да конкуришу путем сајта овог предузећа или да директно у писарници поднесу молбу за пријем у радни однос.

- Без обзира да ли поседују возачку дозволу Ц или Д категорије нека поднесу молбу, а ми ћемо их контактирати у кратком року - поручио је Пумпаловић.

(Новости)

БОНУС ВИДЕО: 

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".