GSP "Beograd" trenutno ima 2.806 vozača linijskog prevoza, što je za oko 200 manje od potrebnog broja kako bi sistem funkcionisao.

Zbog toga je stalno otvoren konkurs za prijem novih vozača, a nedavno se pokrenula priča i o zapošljavanju stranaca. Broj vozača u ovom preduzeću u poslednje dve i po godine varira između 2.750 i 2.850, a od trenutnih 2.806 na neodređeno vreme zaposleno je njih oko 2.500.

Foto: D. Milovanović

 

- Prema Zakonu o radu, dozvoljeno je da zaposlene držimo u radnom odnosu na određeno vreme do 24 meseca, a nakon toga svi vozači budu primljeni na neodređeno vreme, naravno ako ostvaruju radne rezultate, koje mi, kao poslodavac, zahtevamo - istakao je šef Kadrovske službe u GSP "Beograd" Milan Pumpalović za Tanjug.

- Prosečna starost vozača je oko 47 godina i konstatno imamo otvoren konkurs, pa se tokom ove godine za posao prijavilo oko 360 kandidata.

Ovo gradsko preduzeće nudi i stručno usavršavanje i dokvalifikaciju vozača koji poseduju vozačku dozvolu C kategorije za sticanje dozvole D kategorije.

- Sa time smo počeli od septembra 2018. godine i do sada je po tom osnovu primljeno 377 vozača - kaže on. - S obzirom na to da sve veći broj njih odlazi na rad u inostranstvo, gde takođe nedostaje ova vrsta kvalifikovanog kadra, još pre četiri godine počeli smo da se bavimo problemom nedostatka vozača, pa kolektivni ugovor donet 2018. daje bolje uslove rada zaposlenima u GSP. Tako su, osim drugih pogodnosti koje propisuje taj ugovor, uvedeni i bonusi od 30 odsto na zaradu.

Foto: Petar Milošević

 

Pumpalović ističe da je većina vozača zadovoljna, ali da uvek ima onih koji to nisu. Istakao je da preduzeće gleda da i sa svakim narednim kolektivnim ugovorom pruži još bolje uslove rada kako bi vozači bili zadovoljniji i radili sa većim elanom.

- GSP na godišnjem nivou u poslednjih pet godina u proseku primi oko 308 vozača, dok preduzeće godišnje u proseku napusti oko 247 zaposlenih - ističe Pumpalović. - Imamo 50, 60 vozača više nego što nas napusti. Svi vozači se šalju na lekarski pregled koji je obavezan po zakonu, te se na godišnjem nivou 50 do 60 vozača premesti na druge poslove zato što ne prođu zdravstvenu kontrolu.

Ipak, autobuse javnog gradskog prevoza od septembra bi mogli voziti i stranci, tvrde u Konzorcijumu privatnih prevoznika. U toku su razgovori sa vozačima iz nekoliko zemalja, potvrdili su privatnici, a više detalja znaće se u narednom periodu.

Foto: Miloš Milivojević/Tanjug

 

- Nedostaje ozbiljan broj vozača na našem tržištu, ali ovde se radi o 200 vozača u javnom gradskom prevozu, što bi nama zadovoljilo potrebe - ističe Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika. - I stranci će pristići najdalje do kraja ove godine, a mi se nadamo da će početkom septembra prve grupe pristizati i započinjati rad. Stranci će morati da imaju iste dozvole kao i naši vozači i radiće pod istim uslovima. Radi se o iskusnim vozačima i profesionalcima koji poseduju svu dokumentaciju za rad.

PRIJAVE PREKO SAJTA

GSP poziva sve zainteresovane da konkurišu putem sajta ovog preduzeća ili da direktno u pisarnici podnesu molbu za prijem u radni odnos.

- Bez obzira da li poseduju vozačku dozvolu C ili D kategorije neka podnesu molbu, a mi ćemo ih kontaktirati u kratkom roku - poručio je Pumpalović.

(Novosti)

BONUS VIDEO: 

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".