Нека птице никад не полете - таква је судбина Новог авиона (НА) који је планирала да производи бивша Југославија, али је рат пореметио планове.

У тадашњем ваздухопловно техничком институту у Београду оформљена је заједничка канцеларија са британским БАЕ-ом, а у Паризу француски МАРЦЕЛ ДАССАУЛТ који је и победио са идејним решењима.

Програм реализације је размотрен и израђен 1986. године, а сви радови на пројекту прекинути 1990. године.

Пројекат није успео због почетка грађанског рата у Југославији 1991. године.

"Нови авион" је дефинисан као једномоторна лакша верзија авиона Француског Рафал са одређеним специфичностима.

Авион би остваривао врхунске перформансе захваљујући аеродинамичкој концепцији канар и аутоматском отклањању нападне ивице и излазне ивице крила.

Фото:Јутјуб принтскрин/Сиља Плутон

 

Опрема на авиону НА би била савремена и обезбеђивала би успешно и безбедно извршавање задатака у свим временским условима дању и ноћу, а опремљен би био и савременим нападно-навигационим системом.

Покретао би га Француски турбо-млазни мотор Снецма М88Y потиска 75кН, који омогућава авиону максималну брзину од 2.000км/х, максималну висину лета од 17.000м и максималну брзину пењања од 16.500м/мин

Структура авиона би била изграђена уз примену савремених материјала и саћастих испуна, док би каснијом модернизацијом омогућено увођење структура од композитних материјала. Седиште би било нагнуто што би пилоту олакшавало подношење оптерећења у маневрима током извршавања задатака и ваздушне борбе.

НАОРУЖАЊЕ:

- Двоцевни топ или 1 топ ГИАТ 30, калибра 30 мм.

- Ракете ваздух-ваздух Р550 Магиц домета 20км и ракете Мица домета 80км

- Широк спектар другог наоружања масе до 5.000кг (вођене и невођене ракете као и бомбе)

Фото:Јутјуб принтскрин/Сиља Плутон

 

Због радара који би поседовао могао би да дејствује на циљеве у ваздуху, на земљи, мору и да врши мисије извиђања.

Посебна пажња је била посвећена заштити електронске опреме од ометања, систему електронске идентификације као и ометању противника

Процењено је да би се производило између 300-500 авиона који би били конкуренција данашњим авионима Грипе,ф-16, ЈФ-17 и Рафал.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".