Званичне информације о потенцијалном инвеститору очекују се за неколико недеља и у случају потврде његовог доласка, како поручују из Инђије, економија и стандард читаве Србије значајно би порастао. Измена општинског просторног плана односи се на стварање могућности да се, у складу са важећим прописима, на локалитету североисточно од насеља Инђија, између пруге за возове великих брзина и аутопута Е 75, уз даљу урбанистичку разраду и директну примену плана, формирају нове радне зоне, пише Дневник.рс.

Ову инвестицију индиректно је најавио и председник Србије Александар Вучић на отварању Сајма аутомобила. О доласку аутомобилског гиганта шушка се већ дуже време, а Вучић је поткрепио оптимистична очекивања изразивши уверење да ћемо успети да убедимо неке од глобалних играча да отворе своје фабрике баш у нашој земљи.

- Ускоро очекујемо одлуке још барем два произвођача, и то би била највећа промена за нашу земљу, у њеној модерној историји, ако бисмо барем једног од та два глобална играча успели да доведемо - навео је председник, изразивши очекивање да ће Србија успети да направи цео ланац у производњи електричних аутомобила.

Према речима председника општине Инђија Владимира Гака, усвајањем одлуке о Просторном плану, одборници исписују историју. Навео је да се очекује долазак новог инвеститора који ће градити свој производни погон на преко 700 хектара. Потписани су протоколи и један део уговора који иду ка реализацији инвестиције и врло брзо ће се, додаје Гак, знати резултат. Реч је о инвестицији која ће отворити 4.000 до 5.000 нових радних места и која је 10 пута већа од Тојо Тајерса у сваком смислу - и од броја запослених и од висине и вредности инвестиције и од површине земљишта на којем ће се градити фабрика.

Како је потписана клаузула о тајности, за сада не може да се прича о ком инвеститору је реч. Недавно се у медијима појавила информација да се немачки гигант у области ауто индустрије Волксwаген определио за локацију за изградњу фабрике у Инђији. Према тим наводима, ова општина изабрана је због веома добре инфраструктуре, али и локације, пошто се налази на пола пута између Новог Сада и Београда. Таква могућност најављује се у медијима, још од 2019. године, а Гак је у више наврата потврдио је да је Инђија спремна да одговори свим захтевима немачког гиганта, ако до разговора дође.

- Могу да кажем да су у питању чак три инвеститора из те области. Уверен сам да ћемо у наредна три месеца добити потврду ко ће од њих градити своје постројење у нашој општини и ко ће, апсолутно, променити привредну слику Инђије али и целе Србије - поручио је Гак.

Највећа инвестиција у југоисточној Европи


На седници СО Инђије, Гак је рекао да је ова инвестиција од великог значаја не само за то место, него и за Србију и читаву југоисточну Европу. У последњих 30 година ово је, према његовим речима, једна од највећих инвестиција у читавој југоисточној Европи. Оно што је Гак једино хтео да открије је то да је у питању фирма из аутомобилске индустрије и да овој инвестицији претходи још једна о којој ће ускоро бити речи, а која је пратећи део тог великог пројекта.

О измени и допуни Просторног плана општине, требало је да се гласа на седници одржаној 11. априла, али је тај предлог повучен на захтев предагача. Како је образложио Гак, предлог је повучен због захтева потенцијалног инвеститора да у Просторни план буду унете детаљне информације.

Фото: Танјуг/АП

 

Како је раније најављено, Фолксваген ће у овом делу Европе изградити фабрику вредну 1,4 млрд ЕУР у којој ће запослити 5.000 људи, са годишњим капацитетом од 300.000 возила. Немачки гигант је и поред пандемије корона вируса и украјинске кризе у прва три месеца ове године остварио огромну добит од више милијарди евра. Иако концерн није продао више аутомобила, штавише од јануара до марта испоручио је око пола милиона аутомобила мање него прошле године у исто време, дошло је до пораста потражње за електричним аутомобилима, којих је у првом кварталу продато око 99.000 комада.

Међутим, медији тврде да није само немачки бренд у игри, већ да Влада Србије води интензивне преговоре и са челницима једне велике јапанске аутомобилске компаније о изградњи њеног производног погона у нашој земљи. Тако је недавно процурела информација да надлежни у Србији јапанском партнеру нуде да фабрику изгради у Инђији, као једној од потенцијалних локација, а реч је о производњи електричних аутомобила.

(Блиц)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".