Adem Mehmedović je mladi pijanista iz Novog Pazara koji je oduvek verovao da vredi slediti snove. On je posle završenih studija na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, shvatio da obrazovanje koje je stekao u Srbiji nije dovoljno, pa se školovao na čuvenom Berkliju u Sjedinjenim Američkim državama. Sada mu je cilj da se stacionira u Švajcarskoj koja je pravi raj za mlade umetnike. Mehmedović je sarađivao sa brojnim ličnostima, a tek sledi da se ostvari saradnja sa Milošem Bikovićem. Mladi muzičar je za naš Nportal portal podelio svoje  iskustvo kada je reč o stvaralaštu u Srbiji i inostranstvu. 

U kom trenutku se rodio pijanista u tebi? Sa kojom drugom umetnošću bi mogao da se baviš?

Još kao dečak, kada sam bio u osnovnoj školi, krenuo sam da sviram klavijature sa starijim bratom u bendu. To su bili prvi trenuci kada sam osetio vanzemaljsku strast prema muzici i prema dirkama klavira. Od tog momenta sam zasigurno znao da se moram baviti izvođačkom umetnošću i da moram biti pijanista kako bih imao srećan i ispunjen život. 

 Koliko je bilo teško istrajati na muzičkom putu? Sa kojim preprekama se susrećeš?

Kao što je svaki početak težak, tako je meni bilo teško na početku karijere da se iz Novog Pazara izgradim kao profesionalni pijanista klasične muzike. Ali pošto sam oduvek imao čeličnu volju i istrajnost da uspem, brzo sam usvojio sve dobre navike neophodne za uspešnog muzičara: upornost, samodisciplina, požrtvovanost, posvećenost, odgovornost itd...Trenutno se suočavam sa finasijskim problemima jer klasična, džez i ostala umetnički vredna muzika se premalo ceni na Balkanu. Tako da ja, kako bih postao svetski uspešan u ovome moram biti veoma mudar i moram znati i tu business stranu muzičke profesije. Da sam rođen u prošlom veku moj jedini posao bi bilo da sedim i da sviram ali današnje vreme je tako da ja meni to nije dovoljno te moram saam sebi biti i menadžer i biznismen i motivator i prijatelj.

 Kako su te prihvatili ljudi iz rodnog Pazara sada kada već postaješ značajan deo javnosti?

 LJudi iz Novog Pazara su me uvek podržavali na mom putu. Ja sam dečko iz grada i novopazarci su se uvek ponosili mojim postignućima, pogotovo kada se moj uspeh počeo širiti i na internacionalnom nivou.

 Kada se javila potreba da se školuješ van Srbije?

Kada sam završio osnovne i master studije klavira na Akademiji Umetnosti u Novom Sadu gde sam i radio kao asistent, shvatio sam da mi za dalje moje usavršavanje Srbija više nije dovoljna te da moram otići u svet da bih postigao sve svoje ciljeve i da bih izgradio ime na svetskom nivou.

 Koje si nagrade osvojio i šta tije plan za budućnost?

Samo neke od nagrada su:

Specijalna nagrada na Međunarodnom takmičenju mladih pijanista "Neigauz" u Kijevu, Ukrajina;

Nagrada laureata (pobednik celog takmičenja) na Međunarodnom pijanističkom takmičenju mladi virtuozi "SIRMIUM";

Nagrada publike na VII međunarodnom džez takmičenju u Bostonu (SAD);

Nagrada publike na takmičenju za pisanje pesama "ReVibe" Berklee u Valensiji (Španija);

Prva nagrada na VII međunarodnom takmičenju mladih pijanista u Nišu (Srbija);

Prva nagrada na takmičenju "LJubica Marić"u Kragujevcu (Srbija).

A plan mi je da upišem doktorske studije u Cirihu u Švajcarskoj na temu "upotreba muzičke tehnologije u svrhu klasične muzike" , da nastavim da nastupam po svetu kao koncertni izvođač, i da jednog dana osnujem svoj muzički studio i svoju muzičku akademiju .

Životni moto?

Moj moto je da se nikad ne kajem ni zašta. Da gledam samo napred. Da se ničeg ne plašim. I da je svaka životna situacija prilika da napredujem, bilo da je to nešto dobro, ili na prvu loptu loše. (jer je to što je na prvu loptu loše - na kraju uvek blagodat ili ogromna lekcija)

Kako je izgledala saradnja sa poznatim glumcem Milošem Bikovićem?

Miloš i ja sarađujemo već  sedam, osam godina. Upoznali smo se u Drvengradu kod Kusturice na "BOLJSOJ' festivalu klasične muzike i filma. Nakon toga kada sam kao jedan od 10 najboljih muzičara u svetu primljen na Berklee College of Music, Miloš mi je promocijski pomogao u kampanji za prikupljanje sredstava za plaćanje školarine. Nakon toga sam uradio soundtrack za "Južni Vetar 2" , film u kome on igra glavnu ulogu. Pre mesec dana Miloš je osnovao fondaciju sa ciljem da pomogne mladim perspektivnim ljudima pa sam ja podržao taj događaj svojim koncertom u Švajcarskoj. Sada planiramo kao duo (klavir i vokal) da odradimo jednu turneju po Rusiji u toku sl godine. A uporedo s tim, Miloš će mi pomoći oko realizacije mojih novih albuma.

 Šta možemo da očekujemo od tvojih albuma?

- Za sada sam izdao 2 albuma originalne muzike:
ALBUM 1 "Red Snow" - originalna klavirska muzika 
ALBUM 2 "My Tribes" - tradicionalne balkanske sevdalinke u džez stilu
- a sada paralelno radim na izdavanju sledećih albuma:
ALBUM 3 - klavirski repertoar klasične muzike 
ALBUM 4 - originalna fjužn džez muzika (kombinacija neo soula, R&B, Lo-Fi) (u aranžmanu za bend)
ALBUM 5 - zbirka tradicionalnih balkanskih napeva stilizovanih kao klasična muzika (u aranžmanu za solo klavir)
ALBUM 6 - upotreba muzičke tehnologije i muzičke produkcije u službi klasične muzike (ovaj album bi mi i bio tema za doktorske PhD studije)
ALBUM 7 - originalne pesme (u R&B i Trap stilu)

 Po čemu se razlikuje stvaralački život van Srbije?

Bavljenje muzikom je vrlo specifična profesije i dosta zavisi od teritorije na kojoj se nalazimo i vremena u kojem živimo. Ja u N.Pazaru nemam perspektivo da napredujem i da zarađujem od svog znanja i umeća, dok na zapadu imam veliku perspektivu. Klasična muzika i džez muzika je i nastala na zapadu tako da ovde jedino i mogu da opstsanem u životu kao umetnik.

 Ko ti je od poznatih muzičara bio podrška, a ko ti je uputio kritike? Kako kritika utiče na tebe?

Mene su generalno u karijeri i spasile kritike a ne pohvale. I uglavnom svi moji mentori i ljudi koji su želeli da me vide kao svetski uspešnog su mi više pomogli nemilosrdnim kritikama a manje pohvalama. Tigran Hamasyan, Alfredo Rodriguez, Layth Sidiq, Perico Sambeat, Kemal Gekic, Yuri Kot, Yevgeny Starodubtsev, Air Vicakson, Yuri Rozum, Valery Sigalevitch, Jacques Rouvier, Zlata Cocieva, Munir Hossn i mnogi drugi poznati muzičari su mi najviše preko tih profesionalnih kritika dali krila za moj dalji uspeh.

 Kako se danas u svetu, a kako na Balkanu vrednuje talenat?

Talenat je svakako bitan, ali nije presudan u postizanju svetskog uspeha. 10% je stvar talenta, a ostalih 90% je kontinuitet u radu. Tako je na Balkanu, tako je i svugde u svetu. S tim što je u svetu i mnogo teže dostići prave ciljeve zbog ogromne konkurencije. Ovo su npr. stvari koje mene jako dobro motivišu jer volim zdravu konkurenciju oko sebe i volim kada imam prostora za dalji napredak.

Sa kim bi voleo da sarađuješ u budućnosti?

Pošto je moje stvaralaštvo jako raznoliko u smislu muzičkih žanrova, voleo bih da sarađujem prvo sa poznatim orkestrima klasične muzike kao što su Metropole Orkest (Amsterdam); Hollywood Symphony Orchestra; New York Philharmonic Orchestra ; ali takođe bih voleo da sarađujem sa poznatim bubnjarom i producentom Yussef Dayes ; dalje sa poznatom pevačicom H.E.R ; dalje sa poznatim fusion jazz bendom Snarky Puppy ; sa našom poznatom pevačicom Amirom Medunjanin ; i sa našom poznatom pevačicom Senidah .

BONUS VIDEO: