Pilot američkog aviona F-35, koji je nestao u nedelju, spustio se padobranom u dvorište u Južnoj Karolini nakon što ga je kvar primorao da se katapultira iz aviona.

Kasnije je otkriveno da se avion srušio u šumovito područje udaljeno oko 60 milja od mesta gde je pilot iskočio.

Pilot kaže da je "imao kvar i bio je primoran da se katapultira" u nedelju, na visini od oko 300 metara, samo kilometar i po od međunarodnog aerodroma Čarlston, navodi se u izveštaju koji je objavio AP.

Letelica je pronađena tek sledećeg dana, kada je helikopter locirao olupinu u ponedeljak oko 17 časova, na polju blizu Indijantauna u Južnoj Karolini.

Pilot, koji nije identifikovan od strane marinaca, nije imao teže povrede i otpušten je iz bolnice.

"Nije siguran gde se njegov avion srušio, rekao je da ga je izgubio zbog vremenskih prilika", može se čuti razgovor o pilotu na audio snimku poziva hitnoj pomoći, koji je u utorak podelio lokalni meteorolog.

NJegov avion je leteo u tandemu sa drugim mlaznim avionom, koji se vratio u bazu posle nesreće umesto da prati letelicu bez pilota. Drugi pilot F-35, koji je takođe na trenažnom letu, sleteo je bez ikakvih problema, rekao je portparol vojne baze DŽejms Kejson.

Zvaničnici su zatvorili oko jednu milju puta na neodređeno vreme dok tražili olupinu u ruralnom okrugu Vilijamsburg. Od stanovnika se tražilo da izbegavaju to područje.

Federalni, državni i lokalni zvaničnici radili su u nedelju na lociranju aviona, a vojska je apelovala na javnost za pomoć u pronalaženju letelice.

Prilikom ovakvih incidenata praksa je da, ako leti više aviona, druge letelice kruže iznad mesta pada, rekao je Mark Kancijan, penzionisani pukovnik marinaca i viši savetnik u Centru za strateške i međunarodne studije.

"Ako jedan padne, drugi će kružiti kako bi se uverio da je pilot u redu i preneo informacije o lokaciji pada", rekao je Kancijan.

DŽeremi Hagins, portparol baze Čarlston, rekao je za En-Bi-Si njuz da je mlaznjak leteo u režimu autopilota kada se pilot katapultirao iz aviona.

Hagins je u nedelju za Vašington post rekao da avion "ima različite premaze i dizajnerska rešenja koja otežavaju otkrivanje" Dodao je i da transponder mlaznjaka ne radi iz neutvrđenog razloga.

To je primoralo američku vojsku da uputi ponižavajući apel za pomoć u pronalaženju aviona - čak i da pokrene telefonsku liniju, koja je nemilosrdno ismevana na internetu.

Bivši marinac Den Grazier godinama je upozoravao na bezbednosne probleme F-35, i tvrdio je da je greška u softveru ili sajber napad mogao da dovede do kvara nestalog mlaznjaka.

Korpus marinaca saopštio je u ponedeljak da prizemljuje avione na dva dana nakon pada F-35.

Tri nesreće klase A dogodile su se u proteklih šest nedelja, navodi se u saopštenju. Takvi incidenti se dešavaju kada šteta dostigne 2,5 miliona dolara ili više, kada je avion Ministarstva odbrane uništen, ili neko pogine ili je trajno onesposobljen.

(Daily Mail)

BONUS VIDEO: