Istorija obrazovanja u Srbiji počinje još u srednjovekovnom periodu, kada su se ljudi opismenjavali u okviru crkve. Tada su manastiri poput Sopoćana, Pećke patrijaršije i Studenice predstavljali osnove i početak obrazovanja naše zemlje.

Od svog postanka do danas škola kakvu znamo se dosta promenila. Tako se od kada je počela reforma obrazovanja početkom dvehiljaditih sve više govori o "oglednim odeljenjim" i "oglednim školama". To svakako zvuči drugačije od one škole koje su pohađale generacije pre toga, a postavlja se pitanje šta zapravo podrazumeva ogledno školovanje i koji je cilj?

Cilj oglednog časa je učenje kroz inovaciju i prezentovanje gradiva putem najsavremenijih nastavnih sredstava i različitih oblika, metoda izvođenja nastave. Kako je u pitanju "ogled", sama reč kaže da je reč o "probi" ili "pokušaju" da se dođe do najboljeg načina izvođenja nastave koji će kao cilj imati znanje učenika koje može da se primeni u praksi na najsvrsishodniji način.

Foto: M. Anđela

 

 

 

Ogledna odeljenja i ogledne škole bi u praksi trebalo da broje manji broj đaka od uobičajenog broja, neretko su učenici podeljeni u grupe kako bi nastavnik mogao da se posveti svakome. Takođe, učenici u određenim oglednim školama imaju mogućnost da nastavu pohađaju na dva jezika.

Kada je reč o srednjim stručnim školama učenici koji su pohađali ogledna odeljenja trebalo bi da budu veštija za rad od onih učenika koji su pohađali klasične modele nastave. Smatra se da je u Srbiji gotovo kompletan sistem zahvaćen ovakvim tipom odeljenja. Postoje u ekonomskim, poljoprivrednim, medicinskim, turističkim i drugim srednjim školama. Tako određeni predmeti, za koje se smatra da nisu usko povezani sa samim pravcem odabrane struke, nisu obavezni ili će njihovi časovi biti smanjeni. Koncentracija je na onim predmetima koji su u funkciji odabrane struke.

BONUS VIDEO: