Tokom leta od Birmingema do Malage, dok je avion putovao iznad Oksfordšira, iznenada su se razbila dva od šest prozora u pilotskoj kabini.

Kapetan Tim Lankaster istrgnut je sa sedišta i isisan kroz prozor dok je avion bio na visini od oko 7.000 metra.

Sila je takođe raznela vrata pilotske kabine istrgnuvši ih sa šarki. Stjuart Najdžel Ogden jedva se održao na nogama.

Gospodin Ogden, neposredno posle nesreće, dao je izjavu za Sandej Morning: "Okrenuo sam se oko sebe i video kroz otvor - gde su trebala da budu vrata pilotske kabine - da nema prednjeg vetrobranskog stakla, da je Tim, pilot, izleteo kroz prozor - bio je istrgnut iz pojasa i sve što sam mogao da vidim bile su njegove noge - .

Gospodin Ogden je uleteo u pilotsku kabinu i uspeo da uhvati pilota za noge dok je ovaj polako klizio kroz prozor.

- Zatim sam preskočio kontrolnu tablu i uhvatio ga za struk kako bih ga uhvatio čvršće - objasnio je. - Košulja mu je bila spala sa leđa, a telo je bilo savijeno preko vrha aviona - .

- Noge su mu bile zaglavljene u kontrolnoj tabli i slučajno su isključile autopilot. To je doprinelo da se brzina aviona spusti na skoro 650 km / h kroz nebo."

Da drama bude veća, stjuart Ogden je i sam počeo da klizi kroz prozor dok je držao pilota, ali je na sreću drugi član kabinske posade DŽon Hevard, došao sebi od šoka, uleteo u kabinu i uhvatio ga za pojas.

Stjuart Ogden je nastavio priču: - I dalje sam držao Tima, ali su mi ruke postajale sve slabije, a onda se on okliznuo. Mislio sam da ću ga izgubiti, ali se on presavio u obliku slova U oko prozora. Lice mu je lupalo o prozor, krv mu je izlazila iz nosa i sa strane glave, ruke su mu lepršale. Najstrašnije od svega mi je bilo to što su mu oči bile širom otvorene. Nikada dok sam živ neću zaboravi taj prizor - .

Dok je kopilot Alister Etkinson polako uspevao da preuzme kontrolu, druga stjuardesa po imenu Simon takođe je došla do kokpita uhvatila za lanac muškaraca, kako bi čvršće držali Tima.

Gospodin Ogden je za Sandej Tajms dodao: "Sećam se Alistera, kopilota, kako se bori da kontroliše avion i uzvikuje Mejdej! Mejdej!, na radio. Samo bog zna kako je Alastair uspeo da stavi avion pod kontrolu."

- Pustila sam DŽona i otrčala sam nazad da čuvam putnike, koji su čuli prasak. Moja jadna koleginica Su Princ se sama brinula za sve u avionu - , rekla je stjuardesa Simon, koja je, kada je procenila da stjuarti mogu sami da drže Tima, otrčala nazad u kabinu da smiruje putnike.

- Pritisak na Alasteira mora da je bio ogroman - životi svih nas bili su u njegovim rukama. Ali on je savršeno spustio taj avion - .

Avion je sleteo na aerodrom u Sauthemptonu, gde su ih dočekale hitne službe.

Potpuno neverovatno, ali na sreću, pilot je doživeo nekoliko preloma i imao promrzline, ali je preživeo!

Prema izveštaju Odseka za istragu vazdušnih nesreća nakon incidenta, majstor je iskoristio pogrešne šrafove za učvršćivanje vetrobranskog stakla.

U izveštaju se navodi da je proces ugradnje vetrobrana, koji se dogodio 27 sati pre poletanja aviona, u junu 1990. godine, - imao niz loših radnih praksi, loše procene i greške u percepciji - .

Gospodin Ogden je posle nesreće napustio Britiš Ervejz i otišao da radi za vojsku spasa.

Kapetan Tim Lankaster je ponovo leteo!

Čitav incident je rekreiran za dokumentarni film pod nazivom Air Crash Investigation - Blow Out, koji je emitovan na kanalu National Geographic 2005. godine.

(Nacionalna geografija)

BONUS VIDEO:

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".