Емотикони односно популарни "смајлији" иако донекле трпе презир међу старијом генерацијом, последња истраживања су показала да су они највише коришћен идеограмј у дигиталној комуникацији.

Емоџи са осмехом и сузама је најкоришћенији идеограм у овој години.  

Како пише "Њујорк Тајмс", пандемија је утицала на све аспекте живота, од моде до хране, али једна ствар је остала иста - "емоџије" које шаљемо.

Према подацима из "Unicode Cosortium", девет од десет оних из 2019. године, и даље су најкоришћенији у текстуалним порукама.

- Много људи се може поистоветити са њим, иако се та статистика не би уклопила у мишљење треће генерецију - каже Алеxандар Робертсон, истраживач из компаније "Гугл".

Са друге стране, анализирани резултати са друштвених мрежа доносе нешто другачију ситуацију. На Твитеру су сузе смеха на другом месту, док је емоџи који плаче најкоришћенији.

Чињеница да је велика већина стандардних 10 остала у употреби упркос пандемији говори у прилог њиховој флексибилности.

- Ово говори да не треба да користимо широки спектар израза, као ни врло специфичне концепте - каже директорка креатовног сектора "Гугла" Џенифер Даниел која даље објашњава како нам Ковид-19 емоџи није био потребан будући да су ту емоџи са представном бицепса, фластера и слично.

Занимљивост коју статистика доноси је да је емоџи у облику микроба порастао у употреби са 1086. на 477. место, али се није нашао међу најкоришћенијима.

- Још увек имамо доста тога за смех или плакање, била пандемија или не - закључила је Џенифер.

(New York Times)