Припремни радови на изградњи метроа у Београду на Макишком пољу полако се приводе крају и биће завршени у јуну, шест месеци пре планираног рока. То најављује министар финансија Синиша Мали током обиласка радова са министром грађевина Гораном Весићем. Потписан је и анекс уговора за радове на изградњи депоа.

После две и по године припремих радова, на 72 хектара Макишког поља завршава се прва фаза плана изградње београдског метроа. Насуто је више од милион и по кубика песка и дробљеног камена, а терен издигнут за око 3 метра. "Шест месеци раније од планираног рока завршићемо прву фазу радова. Трудићемо се да што пре започнемо и другу фазу на изградњи депоа", обећава Лиу Шаокван из компаније "Пауер Чајна".

Да би се у реализацију тог плана и кренуло, са кинеским партнерима потписан је анекс уговора. Депо ће имати шест зграда, из оперативног центра управљаће се возовима. Прва линија са 21 станицом повезаће Железник и Миријево. То насеље и Земун спојиће друга линија са 24 стајалишта.

"Оно што је важно је што ћемо ми ове године почети да радимо и први део београдског градског воза, што ће са Београдским метроом омогућити да се направи такав систем превоза да његов највећи део, односно око 80 одсто, 2030. године буде шински превоз, што значи да ће грађани брзо и лако моћи да се превозе са једног краја града на други", објашњава министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

"Полако али сигурно, као што смо обећали, Макишко поље постаје једно од највећих градилишта у овом делу Европе. Осим локације где градимо ЕXПО, нови национални стадион, ово су две тачке које се потпуно мењају и које, не само кроз раст и развој, доприносе расту БДП-а већ, мењају изглед Србије и Београда", наглашава министар финансија Синиша Мали. Очекује се да прва линија београдског метроа буде готова 2028. године. Две године касније и друга.

БОНУС ВИДЕО