Редовна контрола и мењање уља имају велик утицај на век трајања мотора. Сваки мотор троши уље, а нека нормална потрошња је до пола литра на 1000 км. Уље је препоручљиво контролисати на равној подлози када је мотор аутомобила угашен. Потребно је причекати неколико минута након што се мотор угаси како би се уље из свих делова мотора слило у картер те се тек тада може реално измерити количина уља, пише Аутомобили.хр.

Приликом сипања уља не сме се претеривати те је најбоље да ниво уља у мотору буде између ознака “мин” и “маx”. Кад се у мотор улије мало више уља нема велике штете јер ће се за десетак сати вожње нормализовати. Међутим, кад се у мотор улије знатно више од максимума, део уља из картера може ући у комору за сагоревање. У комори за сагоревање вероватно неће настати већа штета, али се могу уништити катализатор и мањак сонда.

С друге стране, кад је ново уља испод минимума, настаје мањак који се препознаје по паљењу лампице притиска уља. Као што смо већ напоменули, мањак у мотору је штетан јер се мала количина уља више загрева од нормалне количине. Такође, када нема подмазивања, развијају се екстремно високе температуре, па настаје суво трење које изазива топљење металних делова мотора.

БОНУС ВИДЕО

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".