А када је заправо почео саобраћај да се регулише у престоници семафорима?

Петнаест година након првог семафора у Европи, ова велика новина у саобраћају код нас, постављена је 4. децембра 1939. године у Београду.

Први семафор се тако нашао на раскрсници три улице: Краља Александра, Таковске и улице Краља Фердинанда (данашња улица Кнеза Милоша). Радно време семафора, тачније време када је регулисао саобраћај, је било од 7 до 22 сата, након чега је од 22 до 23 сата светлело само жуто светло.

Постављање првог семафора било је права сензације и новине су то испратиле као долазак велике новине у нашу државу.

До 1957. године у Београд је имао 4 семафоризоване раскрснице са 16 семафора. Први "зелени талас" успостављен је 1969. године у улици Кнеза Милоша.

Ко је први имао аутомобил?

Први аутомобил у Београду купио је 1903. године Божа Радуловић, син угледног трговца, за суму којом је могла да се плати солидна кућа на спрат у бољем делу града.

Он је фотографа Сретена Костића запослио као свог возача, а Костић је на Авалском путу, на кривини у Јајинцима код некадашње кафане "Жупа", поставио први саобраћајни знак у Србији – таблу с натписом "Држи десно". Уместо светлосне сигнализације возачи су на раскрсницама користили – звучну. Један звук трубе испред укрштања путева значио је "настављам право", два – "скрећем десно", а три – 2идем лево".

(Београдузиво)

БОНУС ВИДЕО: