Многима се догодило да убаце картицу у машину за паре, да чују звук бројања, али да новац не изађе. Разлози су различити, од кварова, недостатка пара у машини, или акције превараната. Процедура за повраћај новца, међутим, може да траје 24 сата, али и 15 дана.

Када је недавно Београђанин Владимир Т. са банкомата банке у којој нема рачун намеравао да подигне зараду, уређај је вратио картицу, али није исплатио новац.

- Прво сам морао да одем до своје филијале где сам написао притужбу, али сам случај пријавио и у банци чији је банкомат - каже наш саговорник.

- Проблем је био што банкомат није био напуњен новцем. Иако није било проблема у доказивању да ми апарат није исплатио новац, чекао сам га два дана. Морао сам наиме да га подигнем баш на том банкомату, а службеници су га напунили тек два дана касније. Када ми се то догодило сазнао сам да има оних који су прошли и много горе. Највећи проблем и замерка је што банка задужи рачун чим се затражи новац, а не по исплати.

Фото: Архива

 

У случају да банкомат не исплати новац, а средства остану задужена, поднеси се рекламација банци чија је машина "украла" паре. Клијент се може обратити и својој банци, која ће уместо њега, покренути приговор код власника банкомата.

Ако корисник није задовољан одговором, или он не стигне у року од 15 дана, може се да се жали и Народној банци Србије - Сектору за заштиту корисника финансијских услуга.

- Из "логова" банкомата у кратком року се утврђују чињенице и кориснику враћају средства - кажу у НБС.

- Много је једноставнија и бржа процедура ако се проблем догоди код подизања готовине на банкомату која је издала картицу. Рекламациони поступак се завршава у оквиру једне банке и у пракси траје краће него у случају када је прихватилац друга банка. Зато је препорука корисницима да уколико су у могућности новац подижу на банкоматима "своје" банке. У пракси то најчешће буде и најбржи начин утврђивања да ли се ради само о резервацији средстава по рачуну корисника или и о задужењу.

Фото: Танјуг/ Сава Радовановић

 

Ако се ипак у тренутку извршења трансакције деси да банкомат не може да исплати износ јер му је нестало довољно готовине, трансакција ће аутоматски бити сторнирана и кориснику се неће задужити средства са рачуна.

- Разлога због којег банкомат не исплати новац може бити технички квар на самом банкомату, на уређају који врши бројање и транспорт новчаница до места где их корисник преузима - објашњавају у НБС.

- Банкомат је такав уређај који у својим "логовима" записује сва извршене функције на банкомату, како оне у регуларним ситуацијама тако и оне када дође до одређеног техничког проблема.

КОД ХРВАТА УПОЛА МАЊЕ

ТРЕНУТНО је широм Србије инсталирано 3.122 банкомата који припадају финансијским установама које послују у нашој земљи. Док је пре неколико дана стигла вест да Хрвати своју мрежу банкомата планирају да преполове, из наше Централне банке кажу да пословне банке код нас намеравају да их унапреде, јер пружају низ услуга осим подизања готовине, попут уплате новца на текући рачун, плаћање рачуна за комуналије, проверу стања на текућем рачуну.

ЗЛОУПОТРЕБЕ

ИЗА "гутања" пара у банкомату може да стоји превара "кеш трепинг". Неко ко врши злоупотребу, на банкомату поставља уређај који када банкомат започне исплату готовине, те паре задржи у делу банкомата који није доступан клијенту, а одакле се касније може преузети када се корисник удаљи од банкомата. Банке инсталирају додатне уређаје који спречавају злоупотребе. У складу са Законом о платним услугама, банке сносе губитке изнад 3.000 динара ако су паре скинуте изгубљеном или украденом платном картицом.

(Новости)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".