Један бивши пилот "WиззАир" компаније је оптужио компанију да због акумулације већег профита тера пилоте да раде до крајњих граница, док више не могу да стоје на ногама, пише "Дејли Мејл". Он је навео да челнике компаније не занима безбедност путника и посаде, већ искључиво профит на основу таквих потеза.

Максимално време летења за сваког пилота на годишњем нивоу не би требало да износи више од 900 часова летења, али овај пилот тврди да "WиззАир" приморава своје запослене пилоте да лете много више часова од тога. Редакцији "Дејли Мејл-а" су се јавили и неки пилоти који сада раде у тој компанији и навели су да их управа охрабрује да раде више како би повећали своју месечну зараду.

Један од пилота који је анонимно пристао да говори за медије је рекао да су ови потези компаније довели до масовног "егзодуса" пилота у друге авио-компаније. Други пилот који је овог лета дао отказ је испричао да је био толико уморан да је тражио три слободна дана јер није веровао самом себи да може да управља авионом због умора.

"Сматрам да не могу безбедно да извршим лет због умора", рекао је летос овај пилот својим надлежнима у компанији "WиззАир".

Овај пилот је био на аеродрому у Лутону и летео је авионом "Аирбус А321с" који може да превезе 220 путника. Лутонски аеродром је један од најпрометнијих за "WиззАир".

"Авио-компаније много тога држе у тајности. WиззАир је лоwцост компанија. Ако летите њима, добијете оно што сте платили. На законит начин максимално користе своје капацитете да извуку највише из својих запослених. Већина пилота је летела прековремено јер се то заиста добро плаћа. Било је опција да се лети чак и на слободан дан. Највише проблема је било прошле године у ситуацијама када изађе распоред рада, а онда видите да летите сутрадан са минималним временом за одмор а то је 12 сати. То вас ставља у положај да сте јако уморни", навео је он.

Открио је такође да неке његове колеге лете иако су јако уморне. У календарској години, максимално дозвољено време летења за пилота комерцијалног авиона износи 900 часова. Ово на прву лопту не звучи много, али се то време односи само на време које пилот проведе у ваздуху, иако он има и бројна друга задужења која изискују снагу и енергију.

Њихови остали радни сати су регулисани и односе се на задужења пре и после лета када пилот има одређене задатке. Цивилна авијацијска асоцијација (ЦАА - Цивил Авиатион Аутхоритy) се огласила саопштењем на свом сајту.

"Улажу се максимални напори да се постави ограничење раде, али пилоти сами имају дужност да процене када нису довољно спремни за лет", стоји у њиховом саопштењу.

Један пилот који тренутно ради за "WиззАир" је навео да је прошле године зарадио 28.000 фунти као основну зараду. Рекао је да менаџер компаније, господин Варади, се понаша као "диктатор" јер ниједна одлука не може да прође без њега, а што се тиче прековременог рада, па чак и за слободне дане, открио је да је зарадио на томе чак 68.000 фунти!

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО: