Сврха ове функције јесте да, уместо да узима ваздух споља, систем поново користи ваздух који се већ налази унутар кабине. Заправо, рециркулација је унос ваздуха у путнички простор, филтрација кроз клима-уређај и накнадна дистрибуција у дефлекторе.

Главна разлика између рециркулације и конвенционалног усисавања ваздуха је у томе што проток ваздуха долази из путничког простора, а не споља. Режим рециркулације омогућава вам брзо загревање и хлађење ваздуха, јер се температура у кабини разликује од температуре изван аутомобила.

Ако је активирано, дугме за рециркулацију ваздуха омогућава клима-уређају да користи ваздух из унутрашњости аутомобила увлачећи га кроз вентилационе отворе.

Фото: Профимедиа

 

Поред тога, у исто време, систем спречава улазак спољашњег ваздуха. Дугме се обично налази око точкића клима-уређаја који омогућава возачу да подеси унутрашњу температуру.

Употреба дугмета за рециркулацију ће помоћи у смањењу потрошње горива јер мање оптерећује мотор аутомобила. Принцип је исти за електричне аутомобиле јер ће клима мање оптерећивати батерију.

У пракси мало људи користи ову функцију. Најчешће се рециркулација користи за спречавање инфилтрације непријатних мириса унутар кабине.

Примера ради, онда када аутомобил се испред јако пуши или се возило налази на прашњавом делу пута. Да не би осетили ове мирисе, многи возачи искључиво у оваквим ситуацијама активирају механичко дугме за рециркулацију ваздуха и блокирају приступ од споља, не знајући да ова функција може допринети смањењу потрошње горива и клима уређаја у свакодневној вожњи.

БОНУС ВИДЕО: