Ова акција је покренута како би се дерегистровали и отпремили стари дизел мотори стандарда евро 1, 2 и 3. Од ове године се половњаци са овом нормом неће више увозити, док је план да се од 2024. године користи само евро 5 стандард, а од 2026. године евро 6.

Колико можете добити за старе дизелаше?

Мера субвенција је предвиђена "Програмом за заштиту ваздуха од 2022. до 2030." који је донела Влада Србије средином децембра. Субвенције се осим на половне аутомобиле односе и на лака теретна возила за које је одређен износ од 2.500 евра, а за аутобусе је намењена субвенција од 2.900 евра.

Фото: Д. Миловановић

 

Власници старих дизелаша ће моћи од државе да добију субвенцију од 2.100 евра за куповину новог или половног путничког аутомобила евро 6 стандарда. Држава је за ову меру издвојила укупно 102 милиона евра од 1. јануара 2024. године.

Услови за добијање субвенције

Постоје два услова за добијање субвенције. Једна је да нови погонски агрегат у возилу буде минимум евро 6 стандарда, док је други да буде произведено најраније 2015. године.

Фото:AP Photo/Fabian Bimmer

 

- А, власник аутомобила који је дерегистрован може да купи ауто који није старији од 1. јануара 2015. године и који мора да има Евро 6 мотор. Зато Позивам грађане да искористе ову прилику и да смањимо загађење - рекао је Минстар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Колико кошта аутомобил који испуњава услове?

Субвенција није потпуна и грађани ће морати да додају одређену количину новца. По неким проценама, минимална цена аутомобила који испуњава задате услове се креће у распону од 5.000 до 6.000 евра.

Фото: Профимедиа

 

Уколико успете да пронађете половног дизелаша по овој цени, уз субвенцију, морате додати око 3000 евра како би тај аутомобил био ваш. То би вероватно био аутомобил мањих габарита.

Са порастом жеље за луксузом и величином, расте и цена, али у сваком случају, ова субвенција значајно олакшава куповину половног аутомобила.

Колико су стари српски аутомобили?

Фото:Новости/Зоран Јовановић Мачак

 

Од половњака се највише увозе аутомобили са дизел агрегатом, па је тако 2020. и 2021. године увезено више од 100.000 дизелаша, док је 2022. године увезено преко 80.000.

– Током прошле године увезено је укупно 165.000 аутомобила у Србију, а просечна старост аутомобила који се возе је око 17,4 године, и то је оно што треба да решавамо – истиче Бранко Стаматовић. – Желимо да на улицама буду млађи и технички исправни аутомобили.

Прошлогодишњи удео увезених дизелаша је 66 одсто укупног увоза.

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".