Ova akcija je pokrenuta kako bi se deregistrovali i otpremili stari dizel motori standarda evro 1, 2 i 3. Od ove godine se polovnjaci sa ovom normom neće više uvoziti, dok je plan da se od 2024. godine koristi samo evro 5 standard, a od 2026. godine evro 6.

Koliko možete dobiti za stare dizelaše?

Mera subvencija je predviđena "Programom za zaštitu vazduha od 2022. do 2030." koji je donela Vlada Srbije sredinom decembra. Subvencije se osim na polovne automobile odnose i na laka teretna vozila za koje je određen iznos od 2.500 evra, a za autobuse je namenjena subvencija od 2.900 evra.

Foto: D. Milovanović

 

Vlasnici starih dizelaša će moći od države da dobiju subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog putničkog automobila evro 6 standarda. Država je za ovu meru izdvojila ukupno 102 miliona evra od 1. januara 2024. godine.

Uslovi za dobijanje subvencije

Postoje dva uslova za dobijanje subvencije. Jedna je da novi pogonski agregat u vozilu bude minimum evro 6 standarda, dok je drugi da bude proizvedeno najranije 2015. godine.

Foto:AP Photo/Fabian Bimmer

 

- A, vlasnik automobila koji je deregistrovan može da kupi auto koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Zato Pozivam građane da iskoriste ovu priliku i da smanjimo zagađenje - rekao je Minstar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Koliko košta automobil koji ispunjava uslove?

Subvencija nije potpuna i građani će morati da dodaju određenu količinu novca. Po nekim procenama, minimalna cena automobila koji ispunjava zadate uslove se kreće u rasponu od 5.000 do 6.000 evra.

Foto: Profimedia

 

Ukoliko uspete da pronađete polovnog dizelaša po ovoj ceni, uz subvenciju, morate dodati oko 3000 evra kako bi taj automobil bio vaš. To bi verovatno bio automobil manjih gabarita.

Sa porastom želje za luksuzom i veličinom, raste i cena, ali u svakom slučaju, ova subvencija značajno olakšava kupovinu polovnog automobila.

Koliko su stari srpski automobili?

Foto:Novosti/Zoran Jovanović Mačak

 

Od polovnjaka se najviše uvoze automobili sa dizel agregatom, pa je tako 2020. i 2021. godine uvezeno više od 100.000 dizelaša, dok je 2022. godine uvezeno preko 80.000.

– Tokom prošle godine uvezeno je ukupno 165.000 automobila u Srbiju, a prosečna starost automobila koji se voze je oko 17,4 godine, i to je ono što treba da rešavamo – ističe Branko Stamatović. – Želimo da na ulicama budu mlađi i tehnički ispravni automobili.

Prošlogodišnji udeo uvezenih dizelaša je 66 odsto ukupnog uvoza.

BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".