Током лета од Бирмингема до Малаге, док је авион путовао изнад Оксфордшира, изненада су се разбила два од шест прозора у пилотској кабини.

Капетан Тим Ланкастер истргнут је са седишта и исисан кроз прозор док је авион био на висини од око 7.000 метра.

Сила је такође разнела врата пилотске кабине истргнувши их са шарки. Стјуарт Најџел Огден једва се одржао на ногама.

Господин Огден, непосредно после несреће, дао је изјаву за Сандеј Морнинг: "Окренуо сам се око себе и видео кроз отвор - где су требала да буду врата пилотске кабине - да нема предњег ветробранског стакла, да је Тим, пилот, излетео кроз прозор - био је истргнут из појаса и све што сам могао да видим биле су његове ноге - .

Господин Огден је улетео у пилотску кабину и успео да ухвати пилота за ноге док је овај полако клизио кроз прозор.

- Затим сам прескочио контролну таблу и ухватио га за струк како бих га ухватио чвршће - објаснио је. - Кошуља му је била спала са леђа, а тело је било савијено преко врха авиона - .

- Ноге су му биле заглављене у контролној табли и случајно су искључиле аутопилот. То је допринело да се брзина авиона спусти на скоро 650 км / х кроз небо."

Да драма буде већа, стјуарт Огден је и сам почео да клизи кроз прозор док је држао пилота, али је на срећу други члан кабинске посаде Џон Хевард, дошао себи од шока, улетео у кабину и ухватио га за појас.

Стјуарт Огден је наставио причу: - И даље сам држао Тима, али су ми руке постајале све слабије, а онда се он оклизнуо. Мислио сам да ћу га изгубити, али се он пресавио у облику слова У око прозора. Лице му је лупало о прозор, крв му је излазила из носа и са стране главе, руке су му лепршале. Најстрашније од свега ми је било то што су му очи биле широм отворене. Никада док сам жив нећу заборави тај призор - .

Док је копилот Алистер Еткинсон полако успевао да преузме контролу, друга стјуардеса по имену Симон такође је дошла до кокпита ухватила за ланац мушкараца, како би чвршће држали Тима.

Господин Огден је за Сандеј Тајмс додао: "Сећам се Алистера, копилота, како се бори да контролише авион и узвикује Мејдеј! Мејдеј!, на радио. Само бог зна како је Аластаир успео да стави авион под контролу."

- Пустила сам Џона и отрчала сам назад да чувам путнике, који су чули прасак. Моја јадна колегиница Су Принц се сама бринула за све у авиону - , рекла је стјуардеса Симон, која је, када је проценила да стјуарти могу сами да држе Тима, отрчала назад у кабину да смирује путнике.

- Притисак на Аластеира мора да је био огроман - животи свих нас били су у његовим рукама. Али он је савршено спустио тај авион - .

Авион је слетео на аеродром у Саутхемптону, где су их дочекале хитне службе.

Потпуно невероватно, али на срећу, пилот је доживео неколико прелома и имао промрзлине, али је преживео!

Према извештају Одсека за истрагу ваздушних несрећа након инцидента, мајстор је искористио погрешне шрафове за учвршћивање ветробранског стакла.

У извештају се наводи да је процес уградње ветробрана, који се догодио 27 сати пре полетања авиона, у јуну 1990. године, - имао низ лоших радних пракси, лоше процене и грешке у перцепцији - .

Господин Огден је после несреће напустио Бритиш Ервејз и отишао да ради за војску спаса.

Капетан Тим Ланкастер је поново летео!

Читав инцидент је рекреиран за документарни филм под називом Аир Црасх Инвестигатион - Блоw Оут, који је емитован на каналу Натионал Геограпхиц 2005. године.

(Национална географија)

БОНУС ВИДЕО:

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".