Панчевачки мост годинама је у веома лошем стању, а радови који ће се у десној коловозној траци у правцу ка Панчеву одвијати до 11. децембра, покушаће да му продуже рок трајања, до дуго очекиване комплетне реконструкције.

Уређење овог дела најдужег престоничког моста одвијаће се током ноћи, радним данима и суботом од 21.00 до 5.00, како би се што мање ометао редован саобраћај.

И поред бројних реконструкција које су се радиле у последњих десет година, мост и даље вапи за комплетним уређењем пошто је у катастрофалном стању. Последње корекције на мосту биле су током августа ове године, када се радила низводна пешачка стаза у смеру Београд - Панчево. Стога и оправдана забринутост грађана леве обале Дунава, који свакодневно пролазе овим путним правцем на путу ка центру града. Како су раније истакли градски оци, реконструкција "Панчевца" тешко је изводљива док се не изгради мост на Ади Хуји. А, изградња овог прелаза требало да почне пре две године, али још нема назнака када би радови могли да крену.

Како би се урадила комплетна санација, мост би морао да буде затворен за саобраћај, а Пупинов мост, као једина веза леве обале Дунава са остатком града не би могао да прими толики саобраћај. И у Министарству саобраћаја истичу да је његово уређење неопходно, али да се током године неколико пута поправљају асфалтне дилатације, мењају дотрајали делови ограде за пешаке, али и санирају бетонске плоче на тротоарима.

- У току је израда пројектно-техничке документације за рушење постојећих и изградњу нових прилазних конструкција на десној обали Дунава (београдска страна) - рекли су раније у овом Министарству.

- Такође се изводе радови на одржавању коловоза, као и на хигијени моста. "Путеви Србије" су, поред одржавања прилазних конструкција мосту на десној обали Дунава, надлежни и за одржавање обе конзоле на главној распонској конструкцији преко којих се одвија друмски саобраћај, као и за прилазне конструкције на левој обали. За све остало су надлежне "Железнице Србије".

Панчевачки мост безбедан је за сва возила укупне масе мање од 12 тона, уз поштовање ограничења брзине до 50 километара на час.

ПОТРЕБНА ОДБОЈНА ОГРАДА

Стручњаци су претходне деценије често указивали да мост мора да има другачије ограде од оних које су тренутно на њему, јер оне нису за аутомобилски саобраћај, већ само за пешаке. Да би овај прелаз имао добру заштиту, на њему треба да се угради и метална одбојна ограда, како не би могла да буде пробијена уколико се у њу закуца аутомобил брзином од 80 километара на сат.

(Новости)

БОНУС ВИДЕО:

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".