Уговор су потписали министар грађивинарства и инфраструктире, Томислав Момировић, в.д. генералног директора Коридора Србије Александар Антић и представник Амбасаде Кине у Србији Џанг Сјаојуан.

"Данас ми је најлепши дан од када сам у Влади Србије зато што је ово нешто што најбоље показује колико смо се променили, али имамо још много посла. Много посла смо урадили, али имамо још много тога да завршимо", истакла је Брнабић.

Она је указала на речи председника Александра Вучића да се данас види инфраструктурна кичма Србије, како ће Србија бити повезана у наредном периоду, аутопутевима, брзим саобраћајницама, брзим пругама...

"У оквиру тог инфраструктуралног повезивања и те кичме будућег развоја Србије је и овај велики и важан пројекат. У овом тренутку градимо десет аутопутева, до краја следећег мандата требало би да изградимо 650 км путева. То је више него што смо имали у Србији током 45 година бивше Југославије", рекла је Брнабић.

Момировић је истакао да је данас велики дан за Србију и Нови Сад.

"Немам праве речи којима бих пренео данашње утиске након прве вожње брзим возом. Привилегија је бити члан Владе Ане Брнабић која мења комплетну Србију од Новог Сада до Прокупља, од Бечеја до Крагујевца, Неготина, Суботице... Честитам на овом мосту, на борби да се овај мост изгради. Држава Србије директно инвестира у овај мост", рекао је Момировић.

Антић је изјавио да је много борбености и упорности било потребно да би се данас потписао комерцијални уговор о изградњи.

"Овај пројекат је врло комплексан. Ми имамо мостовску конструкцију од 2 400 метара, од чега је 800 метара ширина саме реке, а 650 метара паралелних путева. Имамо сабирнице од 600 метара које ће читав саобраћај да обухвате и уведу на тај мост. Ту ће бити и велики кружни ток, као и саобраћајница која ће мост повезати са Фрушкогорским коридором", рекао је Антић.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је рекао да је ово велика инвестиција и за Бачку Паланку, Бач, Оџаке, али и за приградска насеља и многе делове града.

"Овај мост су градски оци уцртали 1963. године урбанистичким планом и старији је од Моста слободе, само нису били створени услови. Данас имамо брзу железницу и данас добијамо и нови мост. Тиме завршавамо такозвану западну обилазницу око града, спајамо постојећи притисак у саобраћају, Мост слободе и стварамо неупоредиво боље услове за живот грађана. Ово је први мост када гледате ток Дунава који повезује две обале", истакао је први човек Новог Сада Милош Вучевић.

Тјен Ишу, из амбасаде Народне Републике Кине, напоменуо је да је ово велики дан за Кину и Србију и додао да се нада да ће кинеска компанија квалитетно испунити све своје обавезе у договореном року.

"Наиме, изградња обилазнице око Новог Сада са мостом преко Дунава показује спремност са обе стране за више резултата у процесу заједничког унапређивања нашег стратешког партнерства", рекао је представник амбасаде Кине у Београду.

Радови на обилазници и мосту преко Дунава коштаће 175 и по милиона евра.

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".