Међутим, нови трошак није законска обавеза, али доласком топлих дана требало би обезбедити гуме које су намењене за више температуре, како из безбедносних разлога, тако и из финансијских.

Управо због чињенице да није законска обавеза, многи то и пролонгирају, међутим многи нису свесни да је у том случају штета већа од користи. Ако користите зимске гуме лети, оне су наредне зиме потпуно бескорисне.

Фото: Танјуг

 

 

Зимске гуме имају шару са више попречних канала како би тракција по снегу била боља, а направљене су од мекше смеше да би обезбедиле неопходне перформансе по хладном времену.

Самим тим, као такве, зимске гуме се много брже троше по топлом асфалту, не могу да држе добро возило у кривинама и са њима је неупоредиво дужи пут кочења.

Летње гуме су направљене од тврђе смеше у односу на зимске, како би могле да обезбеде оптималне перформансе по врућем асфалту. Ту се мисли на пут кочења и стабилност.

Заправо, по врућој подлози пут кочења са зимским гумама се продужава за скоро 10 метара у односу на летње.

Колико пара ће вам требати?

Замена зимске летњом гумом у просеку се креће између 500 и 1.500 динара по комаду (што, наравно, варира у различитим вулканизерским радњама), у шта је урачуната демонтажа и монтажа гуме на фелну као и балансирање.

Замена целокупног точка (ако чувате сет фелни са гумама) кошта у просеку 250 динара по точку, а куповина нових пнеуматика може се кретати од јефтинијих варијанти износа 6.000 до оних од 66.000, али постоје и они лошијег квалитета по цени око 3.000.

(Телеграф)

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".