То је пут који је за изузетно кратко време прешао мобилни оператер "Јетел", који је преузео "Теленор" и у агресивној медијској кампањи најављивао да су њихове услуге просто савршене, а потом се, чим су почели са радом, испоставило да интернет има катастрофалан проток, да је лоша јачина сигнала, да пада мрежа, да се јављају проблеми са дометом....

Као шлаг на торту дошао је нови проблем који имају бројни корисници, а то је да су платили паркинг СМС поруком, а ипак су им написане казне јер порука није "прошла". Када су питали раднике из "Паркинг сервиса", они су им рекли да паркинг није уплаћен, а када су звали "Јетел", оператери су им говорили да не знају о чему се ради и да ће проверити и јавити, што потом нису урадили.
Због овога су се огласили резигнирани корисници на друштвеним мрежама и на популарној групи "Мој Београд", а неки су се обратили и нашој редакцији у потрази за помоћу. Стручњаци и представници Удружења за заштиту потрошача тврде да потрошачи имају право и на материјалну и на нематеријалну штету, као и на раскид уговора без пенала, а да надлежни органи морају "Јетел" најстроже да казне због оваквог пословања и кршења Закона.

Фото: Профимедиа

 

Један од оштећених корисника "Јетела" који је последњих дана контактирао са нашом редакцијом је и Зоран Ј. (име познато редакцији) из Београда, који је доживео прави шок када је на својим колима видео казну.

- Отишао сам до сестре да видим сестриће. Код ње је трећа зона и ту се паркирам увек и уплатим паркинг поруком. Остао сам око 45 минута, јер сам морао на посао и када сам дошао до кола, шокирао сам се јер ми је била закачена казна. Прво сам помислио да сам остао дуже од сат времена, али сам погледао време слања поруке и видео сам да то није у питању. Потом сам јурцао по улици да видим човека што контролише паркинг и успео сам да га нађем, питао сам га због чега ми је залепио казну када сам уредно платио, он је проверио и рекао да нема потврду да сам платио. Показао сам му поруку, али је рекао да то није до њега - каже наш саговорник и додаје:

- Звао сам овај "Јетел" или како се већ зову, али њихови оператери су рекли да не знају како се то догодило, да ће проверити и јавити ми, али то нису урадили. Порука коју сам послао пише да је уредно достављена, али нисам добио повратну информацију. Корисник сам "Теленора" дуго година и био сам презадовољан, али откад су ови дошли, ово је катастрофа. Нећу да пустим да на овоме остане, нити ћу да платим казну, јер је грешка њихова, а не моја. А чим се ово реши, напуштам овог оператора јер се све погоршало - каже наш саговорник.

Фото: Пиксабеј

 

Председник "Удружења за заштиту потрошача Србије" Петар Богосављевић каже да сваки оштећени корисник "Јетела" има право на накнаду и материјалне и нематеријалне штете. Он напомиње да уз то могу и без икаквих консеквенци да раскину уговор са овом компанијом јер не испуњава уговорене обавезе.

- Сви потрошачи који су послали поруке за паркинг и наплаћена им је казна треба да оду у "Паркинг сервис" и покажу ту поруку као доказ да су платили паркинг. Онда у "Паркинг сервису" морају да сторнирају казне и после да траже од "Јетела" да све те казне надокнади, јер је кривица искључиво њихова. Потрошач није тај кога треба да занима да ли је у питању технички проблем, програмска грешка или нешто треће, он поштено плаћа свој рачун, којим му је гарантована услуга плаћања паркинга СМС поруком и његово је било само да је пошаље, што је и урадио. Након ових рекламација потрошачи треба да се обрате и Министарству трговине, а како је у питању већи број људи, ова институција мора да реагује, све испита и заштити колективни интерес - каже Богосављевић и саветује потрошаче да траже и накнаду нематеријалне штете, која је често већа од материјалне, као и од просечне плате једног озбиљног стручњака.

- Имају сва права на то због свег малтретирања кроз које су прошли, због стреса када је стигла казна, можда и због свађе у породици јер су га на пример жена или други укућани напали да је он крив и да није добро уплатио паркинг и морао је да се правда ни крив ни дужан. На крају, потрошачи имају пуно право да након овога раскину уговор без икаквог плаћања пенала, јер им "Јетел" није обезбедио услугу на коју се уговорно обавезао. Замислите да неко не може уопште да уплати паркинг или да када год уплаћује паркинг, страхује да ли ће његова порука бити регистрована или ће добити казну - рекао је Богосављевић.

У "Јетелу" не оспоравају да може доћи до проблема са плаћањем паркинга путем СМС порука, а како кажу, најчешћи разлози могу бити у раду апликација за слање порука на паметним телефонима или сама подешавања на телефону.

- Оно што корисник треба да зна јесте да систем увек шаље повратну поруку о закупљеном паркингу и да је битно да провери да ли је порука стигла, и самим тим буде сигуран да је паркинг плаћен. Проблем са плаћањем паркинга који наводите у упиту постојао је као резултат апликације Гоогле Мессагес коју корисник користи у телефону и која није у надлежности "Јетела" као оператера, већ компаније "Гугл". Корисник сам бира апликацију коју ће користити у свом телефонском уређају за слање СМС порука. Уколико је изабрао Гоогле Мессагес за главну СМС апликацију, догађа се да "Гуглова" апликација испред кратког кода додаје префикс +381, што није исправан формат, и порука не може да се пошаље паркинг-сервису. У "Јетелу" смо пре више од месец дана имплементирали решење уместо "Гугла" да би корисници могли несметано да шаљу поруке на било који кратки СМС код, укључујући и плаћање паркинга. Корисници увек могу да контактирају са Корисничким сервисом компаније "Јетел" како би добили објашњење или помоћ уколико се суоче са оваквим или сличним проблемом.

(Информер)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".