Dve stvari koje treba uzeti u obzir prilikom kupovine polovnog automobila su pređena kilometraža i starost. Obično se kupci, kada je reč o polovnim automobilima, najviše "boje" pređenih kilometara i radije odustanu od oglasa u kojima je auto prešao više od 200.000 kilometara.

Manja kilometraža obično znači da automobil nije puno vožen te da je u boljem stanju i efikasniji što se tiče potrošnje goriva.

Stručnjaci smatraju da bi trebalo prodati svoj automobil pre nego što pređe 60.000 do 100.000 kilometara. Vozila koja prelaze preko 170.000 kilometara često stvaraju psihološku barijeru za kupce, čak i ako automobil dobro radi.

Foto: Zoran Jovanović Mačak

 

"U umu kupca postoji uobičajena percepcija da vrednost automobila opada kada kilometraža pređe preko 170.000 kilometara", rekli su stručnjaci iz osiguravajuće kuće.

S druge strane, nova studija kompanije "Carwow" otkrila je da automobili u proseku gube oko 27 posto svoje vrednosti kada kilometraža dostigne preko 100.000 kilometara, kada je reč o evropskom tržištu. Takođe, trebalo bi imati u vidu poznato "vraćanje" kilometraže koja je na našim prostorima i dalje prisutna. Zato bi fokus prilikom kupovine polovnog automobila trebalo da bude usmeren i na ostale parametre, kao što su na primer, starost i za šta je automobil korišćen, piše Progressive.com.

BONUS VIDEO: