Odmah za njima na listi sa istom taktikom nalazi se i ‚‚Porše'' sa 14,8 odsto, zatim ‚‚Reno'' sa 11,3, ‚‚Fiat'' 9,2 odsto i ‚‚Audi'' sa 8,9 procenata, pokazali su najnoviji podaci kar Vertickla.

Prosečan automobil u Srbiji ima 45.207 kilometara na brojaču kilometara nakon jednogodišnje upotrebe, 95.515 nakon tri i ogromnih 141.636 kilometara posle pet godina godina vožnje.

- Neki kupci novih automobila uzimaju vozila uz saglasnost da ne pređu određenu kilometražu kako bi dobili bolje finansijske uslove ili smanjili svoje mesečne rate. Međutim, prevaranti obično zanemaruju te sporazume i jednostavno vraćaju brojač kilometara unazad kako bi izgledalo da su se pridržavali pravila koja su dogovorili - ističe stručnjak za automobile Matas Buzelis.

Foto: Zoran Jovanović Mačak

 

Istraživanje je procenilo da vozilo na kom je promenjen brojač kilometara može da košta kupca i do 25 odsto više. Ukoliko je automobil star samo nekoliko godina, niža cena za 25 odsto može da rezultira ogromnim gubicima novca. Na srpskom tržištu automobila, jedni od najpoželjnijih su oni u starosti od tri do pet godina. Većina kupaca polazi od pretpostavke da će ih kupovina novijeg vozila zaštiti od prevare prodavaca sa smanjivanjem kilometraže.

Bez obzira na to što vozači više vole vozila koja su imala samo jednog vlasnika, 7,9 odsto svih automobila starosti do pet godina imalo je vraćenu kilometražu, što znači da vozači moraju da budu obazrivi kada traže polovno vozilo. Najveća šansa da se ''naleti'' na automobil sa promenjenim brojačem kilometara je kada je vozilo uvezeno iz inostranstva, zato što se tokom međunarodnih transakcija podaci o brojaču kilometara često gube.

Imajući u vidu da zemlje ne razmenjuju detalje o transakcijama, prevaranti mogu da izmene očitavanja brojača kilometara bez mogućnosti da budu uhvaćeni.

(Politika)

BONUS VIDEO: