Kako ističu iz car Verticala, prosečna vrednost vraćanja je 54.603 kilometara. Ovo znači, ne samo da kupac pretplaćuje vozilo, već i da ne može da ima realnu sliku stvari koje će morati da popravlja u skorije vreme.

Ova pojava skrivanja pravih vrednosti kilometraže je prisutna svuda u svetu, ne samo kod nas. Što se tiče Evrope, najtransparetnije tržište imaju zemlje Zapadne Evrope, potom Centralne Evrope, dok Istočna Evropa ima najmanje transparentno tržište. Do smanjenja transparentnosti, odnosno do raznih prevara trgovaca dolazi najčešće zbog lošije ekonomske situacije, jake inflacije ili drugih problema na tržištu.

Italija ima najmanji procenat oštećenih automobila na Indeksu – 16,6 odsto. Procenat kompromitovanih automobila je takođe relativno nizak – 11 odsto, a samo 32,1 odsto vozila u zemlji se uvozi.

Foto: Zoran Jovanović Mačak

 

Nemačka je rangirana na 2. mestu sa 12,6% kompromitovanih merača kilometraže i 21,3% oštećenih vozila. Dok je Nemačka najveći proizvođač automobila u Evropi, 26,8% polovnih vozila u zemlji uvozi se iz inostranstva.

Kako otkriti prevaru?

Iako su se prodavci izveštili u lažiranju podataka, parametara i fizičkih oštećenja, ipak ih je moguće otkriti.

Neki od opštih saveta se odnose na prethodno informisanje o modelu automobila koji kupujete. Prosečan automobil prelazi između 10 i 20 hiljada kilometara godišnje. Kilometraža polovnog automobila ispod te granice je povod da se zapitate u verodostojnost podataka o kojima prodavac govori. U tom slučaju broj šasije je ključan i na osnovu nje možete proveriti pravo stanje automobila.

Isto tako, ako je automobil mnogo prešao i star je nekoliko godina, a farba izgleda perfektno, moguće da se ispod toga krije rđa. Podrazumeva se da dobro proverite motor pre kupovine, ali takođe proverite i stanje unutrašnjoti vozila poput sedišta, pojasa, papučice, menjača...

(Blic)

BONUS VIDEO: