- Ovo je novi sistem javnog prevoza u Beogradu. U postojećem sistemu grad je podeljen na 4 zone. U novom postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju - rekao je Šapić.

Mesečne karte koštaće 3.000 dinara za jednu zonu i 3.500 za dve zone. Godišnja karta koštaće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za dve zone.

Karta će se kupivati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća "Naplata prevozne usluge".

- Uvodimo moderan sistem plaćanja putem beplatne aplikacije - rekao je Šapić. Plaćanje SMS porukom biće slično kao kod naplate parkiranja.

Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu.

Karte će se kupovati preko telefona

Nema više kupovine karata na trafikama i kod vozača, ubuduće će to biti moguće SMS porukom, putem aplikacije, i na prodajnim mestima Javnog preduzeća za naplatu karata.
Učenici srednjih škola do 19 godina imaće besplatan prevoz, do sad su imali povlašćen status, a prevoz će tako biti besplatan prevoz za starije od 65 godina, kao i za penzionere. 
Nema kontrolora u vozilima

Ubuduće će naplatu karata u vozilima gradskog prevoza kontrolisati Beli, a ne kontrolori. Kad zatekne putnika bez karte, Beli će osobi bez karte uručiti nalog za plaćanje posebne karte, te neće zahtevati da taj putnik napusti prevoz, već nesmetano nastavlja vožnju.

takođe, ukidaju se validatori, putnici neće biti u obavezi da se validiraju i stvaraju gužvu.

U vozila gradskog prevoza ulaziće se na sva vrata.

Nov sistem javnog prevoza trebalo bi da zaživi od maja.

Ukidaju se i kontrolori

Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.

- U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa.

On je govorio i o ugovoru sa Kentkartom.

- Ugovor je od starta štetan za grad Beograd i čitav sistem koji je baziran na validatoru sistem koji ne može da funkcioniše i koji donosi štetu i gradu i putnicima, jer nije unapredio javni prevoz, već ga je unazadio. Ni tako štetnog ugovora oni se nisu pridržavali - kazao je Šapić.

On je istakao da je glavni problem u funkcionisanju naplate javnog prevoza neprihvatanje sistema od strane putnika.

Ideja je, bila, kazao je, da Grad preuzme naplatu karata, a da se nađe način da privatni partner održava sistem koji je kreirao. Međutim, i od toga se odustalo.

- Počinju da izlaze raznorazne manjkavosti, slabosti i defekti čitavog sistema. Mi u poslednjih mesec i po dana shvatamo da ne treba da učestvujemo u tom sistemu - kazao je Šapić i dodao da će se sve to pokazati u narednom periodu i u sudskom postupku.

Grad će zahtevati odštetu za štetan ugovor i odbraniće se pred sudom u slučaju zahteva za penalima, jer se privatni partner nije pridržavao ugovora.

Kako je rečeno na konferenciji trebalo je da se dogovore, i da zajedno rade.

"Oni su od 2012. do 2022. godine bili vlasnici svih podataka u sistemu" kazao je Šapić i istakao da je, ipak, samo 25 posto ljudi čekiralo karte u sistemu u kome je bilo zamišljeno da svi validiraju svoje karte: "Je l' vi shvatate koliko je ovo jedna laž, validator koji je zakomplikovao život putnicima, a informacija koju je slao je bila beznačajna i ničemu nije služila, zato što je obuhvatala 25 do 30 posto putnika".

BONUS VIDEO: