Naime, početak grejne sezone pomeren je za dve nedelje, sa 15. oktobra na 1. novembar, te su u minulom periodu udruženja potrošača reagovala, jer, kako navode, građani imaju pravo na umanjenje računa kako ne bi plaćali uslugu koja im nije isporučena.

Grejnu sezonu na dve nedelje donekle je odložilo i toplo vreme, ali su jutra i večeri bili hladni zato su mnogi palili klime, grejalice i ostala grejna tela, te se još tada polemisalo da li će biti umenjena računa i iz tog razloga.

U razgovoru za za Radio Beograd 1 Zoran Nikolić iz Organizacije potrošača Kragujevac nedavno je govorio o tome da građani, ipak, imaju pravo na uvećanje.

-Nema nikakve dileme. Zakon je vrlo jasan, usluga koja nije isporučena, nema nikakvog osnova da se plati. Često se čuje da grejanje plaćamo tokom cele godine, ali to nije tačno, plaćamo tokom grejne sezone od 15. oktobra do 15. aprila. Račun je razložen na dva meseca, konkretno oktobarski račun došao bi na naplatu u novembru. To znači – gde nije bilo grejanja, na novembarskim računima ne treba da vide zaduženje za grejanje osim fiksne naknade koja je 20-30 procenata - izjavio je Nikolić.

Ko definiše računicu?

Grejna sezona u Srbiji definisana je podzakonskim aktima, zatim Zakonom o energetici, Zakonom o zaštiti potrošača, kao i odlukama lokalnih samouprava. Svi oni istovremeno trebalo bi u slučaju odlaganja, odnosno neisporučivanja grejanja da definišu kako će se to i na kraju platiti, objasnio je nedavno Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

-Potrošači koji su u sistemu daljinskog grejanja su u neravnopravnoj poziciji u odnosu na javna komunalna preduzeća. U najvećem broju opština, oni plaćaju grejanje tokom cele godine, a ne dobijaju uslugu sve vreme. Naravno da im zbog pomeranja grejne sezone, mora omogućiti da ostvare pravo na srazmerno umanjenje cene - izjavio je Alfirović.

(Blic)

 

BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".