„Započeli su razgovori predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja i Ministarstva unutrašnjih poslova o novoj minimalnoj ceni koja bi, kako sada pokazuje 'matematika', za B kategoriju trebalo da košta minimalno 140.000 dinara”, rekao je za Betu predstavnik te komore Mladen Rašeta.

On je rekao da je država poslednji put propisala minimalnu cenu 2012. godine, a od tada je benzin skuplji 100 dinara, automobili za obuku su sa 9.000 evra poskupeli na 16.000 evra, a plate instruktora su bile 40.000, a sada bi minimalno trebalo da budu 100.000 dinara.

Dodao je da su auto-školama neophodni dobri vozači instruktori i savremeni automobili radi obuke jer se kandidat ne može obučavati na starom vozilu, a zatim voziti tehnološki daleko naprednije.

Rašeta je rekao da država propisuje minimalnu cenu zbog toga što je neophodna kvalitetna obuka vozača, a da je bezbedna vožnja od opšteg interesa za građane i saobraćaj. Maksimalna cena, kako je dodao, do sada nije propisivana, već je nju regulisalo tržište.

„Problem je što postoje auto-škole koje žele brzo da dođu do novca, pa zapošljavaju manje kvalitetne instruktore i koriste stariju opremu”, kazao je Rašeta.

On je rekao da utvrđenu cenu od 140.000 dinara treba da odobri MUP i Vlada Srbije „koji su voljni da saslušaju predlog auto-škola”.

Rašeta je rekao da su auto-škole poslednjih meseci već korigovale cenu, najviše za B kategoriju, sa oko 60.000 dinara na oko 100.000, koliko naplaćuju u Novom Sadu.

Najjeftinija obuka je, prema njegovim rečima na jugu Srbije gde je oko 60.000, koliko je minimalna propisana, a kako se ide ka severu Srbije cena je sve veća, mada je u Beogradu zbog konkurencije velikog broja auto-škola od 70 do 80.000 dinara.

„Građani za obuku ne treba da biraju najjeftiniju auto-školu jer to ne znači da će dobiti i najkvalitetniju obuku i bezbedno upravljati vozilom”, rekao je Rašeta.

(Politika)

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".