Reč je o veoma agilnoj letelici, sa naprednim sistemima i smanjenm uočljivošću za naprijateljske senzore, te se zbog toga stavlja u sam vrh svetskih lovačkih aviona.

Integracija sistema je izvršena na osnovu standarda magistrale podataka MIL-1553, uz podršku preko 80 računara, što avionu daje veliku operativnu efikasnost, funkcionalnu pouzdanost, rasterećenje pilota od suvišnih radnji i potencijal za dalju nadgradnju.

"Tajfun" je zasnovan na pogonu dva motora Jurodžet EJ200, bez sistema za upravljanje vektorom potiska. Taj sistem je već razvijen, a sledi i njegovo ispitivanje, odnosno konverzija u letelice treće serije.

U pitanju je letelica okarakterisana kao višenamenski najnaprednija na svestkom tržištu. 

Prema prvobitnom planu, od 765 i do sada ugovorenih 559 primeraka aviona, pomenuti avion je najveći evropski vojni program saradnje u kategoriji visoke tehnologije, te je, shodno tome, evropsko vazduhoplovstvo, kao i ostala industrija, znatno jača prema u globalnoj konkurenciji.

 

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".