Smatra i da će ovakvi pritisci na Er Srbiju potrajati sve dok se sukob između Ukrajine i Rusije ne završi.


-Dojava o bombama, praćenje civilnih aviona i pritisaka na domaće letove biće sve više i više s obzirom na to da dolazi sezona, gde će naši ljudi želeti da putuju u Grčku, Španiju...aerodromi će biti puni. Jedini letimo za Moskvu, ne znam da li tu ima ekonomskih uticaja, ali ono što je činjenica je da svi naši putnici treba da se osećaju bezbedno i da ne treba da ih dotiče ako u blizini vide borbeni avion. Situacija će jednostavno potrajati dokle god traje sukob Rusije i Ukrajne- kazao je Ignjatović.

Ignjatović je naglasio da piloti ne bi trebalo da se plaše ukoliko je u njihovoj blizini vojni avion, već da zadrže pribranost i "samo rade svoj posao za koji su obučeni".

Naveo je da vojni avion može pratiti civilni u tri situacije, a prva je najbezazlenija - odavanje počasti kompaniji i državi.

Ignjatović je rekao da borbeni avion može pratiti i presresti civilni, u situacijama kada avion nema potrebnu dokumentaciju i dozvolu za ulazak u neki vazdušni prostor, zbog čega "lovci presretači" prate putničku letelicu u cilju zaštite važdušnog prostora.

Prema njegovim rečima, jedan od razloga da se vojni avion približi putničkom je i vežba pilota koji su u jedinicama zaštite i koji treniraju navođenje i zaštitu vazdušnog prostora svoje zemlje.

Kao poslednji i najmanje naivni razlog za praćenje civilnih aviona, Ignjatović je naveo "špijunažu".

-Praćenje civilnih aviona koristi se i u cilju špijunaže, kada se špijunski vojni avion ''uvuče'' ispod putničkog aviona, kako bi izbegao radarsku kontrolu sa jedne strane, dok sa druge strane snima situaciju na zemlji- rekao je Ignjatović.

Ovaj pilot je kazao da iza sebe ima 40 godina iskustva i 20.000 sati provedenih "na nebu", te je u izjavi za Tanjug podelio svoje iskustvo kada se na letu od Zagreba do Tripolija, 1986. godine, susreo sa dva američka vojna aviona u libijskom vazdušnom prostoru.

-Leteli smo iz Zageba ka Tripoliju. Ušli smo u libijski vazdušni prostor, posle par minuta osetili smo šuštanje i presek radio veze. Kapetan me upozorio da su sa desne strane dva vojna aviona, zbog čega smo naglo skrenuli pravac sa kursa. Posle nekog vremena dobili smo kontrolu leta i obavestili ih da se vraćamo. Nakon sat vremena od sletanja saznali smo da su Amerikanci bombardovali Tripoli i da smo mi, najverovatnije, poslužili kao štit od radarske kontrole tim avionima- prisetio se pilot.

Ignjatović je kazao da, iako je tada bio mlad, nije izgubio prisebnost, kao i da mu je bio izazov da vidi vojne avione pored sebe.

Takođe, podsetio je i da su vojni avioni NATO-a za vreme bombardovanja redovno pratili avione Srbije dok su za Rumuniju slali JAT-ovu flotu, ali da nije bilo presretanja.

Ignjatović je objasnio da postoje međunarodna pravila i propisi ukoliko civilni avion presretne vojna letelica, po kojima se moraju slušati naredbe vojnih aviona i slditi njihova uputstva.

Iskusni srpski pilot poručio je kolegama iz Er Srbije da u predstojećem periodu samo rade ono za šta su se školovali i trenirali, poštuj putanju, kompaniju i pilotski kodeks, te da će jedino tako doneti ispravnu odluku u kriznim situacijama.

-Putnicima bih poručio da su naši piloti svuda u svetu dokazali svoju vrednost i da ne treba da brinu jer su rukama vrhunskih profesionalaca- rekao je Ignjatović.

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".