Инжењер Џозеф Терадо и брисач Ваван Гуснаван били су на броду "Холанд Америка" који је био усидрен у "Халф Мун" кеју на Бахамима.

Брод је 16. марта испловио из Форт Лодердејла на Флориди на путовање од седам ноћи. Након повратка у Форт Лодердејл у суботу, 23. марта, брод је кренуо на своје следеће путовање са следећим позивом заказаним у Очо Риосу на Јамајци 26. марта.

Али око 9 сати ујутру у петак, 22. марта, парни компензатор је експлодирао у стројарници брода.

Остали заробљени у просторији

Експлозија је избацила пару у машинску просторију, активирајући аларм, што је довело до тога да се водоотпорна врата затворе, а при томе је особље остало заробљено. Ово је довело до тога да се искључила и вентилација пре евакуације, а два члана посаде су остала унутар просторије.

Путник Лејн Дос је рекао да је капетан објавио вест преко звучника за најаву на броду.

- Чујно је плакао, било је шокантно чути то. Цео брод је постао тмуран, држали смо минут ћутања - објаснио је Дос.

"Нису имали потребну опрему за преживљавање"

Са друге стране, поморски адвокат Џим Вокер, из компаније "Вокер & О'Неилл Маринтајм Адвокати", тврди да Терадо и Гуснаван нису били опремљени уређајима за дисање и нису могли ручно да отворе хидраулична врата.

- Били су заробљени. Њих двојица су инсталирали филтере када је експлодирао компензатор паре који није везан за њихове дужности. Очигледно су се угушили због недостатка кисеоника и вреле паре од око 180 степени Целзијуса која их је преплавила. Њихова тела су се налазила у близини затворених водонепропусних врата - објаснио је Вокер.

Компанија за крстарење са седиштем у Сијетлу рекла је за "Тхе Сун да је "безбедност увек главни приоритет компаније" али и да желе да виде шта могу да науче из ове трагедије.

- Сви системи на броду су тада прегледани и утврђени да су у потпуности функционални од стране независних геодета холандске владе и потврђени од стране америчке обалске страже - наводи се у саопштењу.

(Сун)

БОНУС ВИДЕО: